Economic

Când vedem „prima lopată” pe Autostrada Ploiești-Buzău

Consilierul ministrului Transpor-turilor, Cătălin Urtoi, a precizat, la finalul săptămânii trecute, că lucrările de pe Autostrada Ploiești-Pașcani vor începe în acest an, iar în cazul autostrăzii A8, Ungheni-Iași, Târgu Mureș, „prima lopată” o vom vedea în anul 2024.

Întrebat tot mai des când vor demara lucrările la A7 și A8, Cătălin Urtoi a menționat, într-o postare pe pagina de Facebook, că pe unul dintre loturile sectorului Ploieşti-Buzău şantierul va fi deschis în a doua parte a acestui an. „Dacă vorbim despre A7, prima lopată o vom vedea pe lotul 2 de pe sectorul Ploieşti-Buzău, după semnarea contractului şi ordinul de începere, adică anul acesta, undeva în trim. III, poate chiar şi mai devreme. În continuare vor primi prima lopată şi celelalte loturi până la Paşcani, pe măsură ce se vor finaliza licitaţiile, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2023. Acesta este termenul final de semnare a contractelor prin PNRR şi nimeni nu-şi poate permite ratarea acestei finanţări, indiferent de culoarea politică! Ar fi sinucidere curată!”, a susţinut Cătălin Urtoi.

Cătălin Urtoi

În ceea ce priveşte capetele A8, respectiv Leghin-Moţca şi Târgu Mureş-Miercurea Nirajului, Urtoi a afirmat că „prima lopată” o vom vedea abia în 2024, după finalizarea proiectării. „După decembrie 2023, adică în 2024, prima lopată va fi pe toate loturile de pe A7 şi A8, care au finanţare prin PNRR. 2024, 2025 şi până în august 2026 vor fi doi ani şi opt luni, în care vom realiza aceste proiecte de autostradă prin PNRR, din Moldova. Este perfect realizabil, mai ales că vorbim de o împărţire pe loturi mici în faza de execuţie (până în 30 km), nu avem lucrări de artă complexe, iar contractele vor avea ca termen de realizare între 20-30 luni. Nu avem voie să ratăm. Atât cât voi fi la Ministerul Transporturilor, voi face tot ce ţine de mine, chiar dacă voi supăra pe unii prin insistenţă, pentru a îndeplini acest target!”, a mai scris Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor.

Cătălin Urtoi a fost numit în funcția de consilier al ministrului Transportului și Infrastructurii din România în urmă cu câteva luni. Înainte să fie numit în funcția respectivă, Cătălin Urtoi a inițiat numeroase acțiuni de protest față de lentoarea construcției de autostrăzi în Moldova, în calitate de lider al unei asociații civile.

Reamintim că lotul 2 Mizil- Pietroasele de pe Autostrada Moldovei va fi primul contract parafat, după ce CNSC a respins contestația depusă, iar CNAIR a solicitat de la antreprenor documentele pentru semnarea contractului. Potrivit lui Cătălin Urtoi, la finalul lunii mai acest contract ar putea fi semnat. Pentru acest lot, firma desemnată câștigătoare de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este asocierea româno-bulgară Coni-Trace. Contractul în valoare de 1,25 miliarde de lei fără TVA prevede inclusiv construcția a 20 de poduri.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker