luni, 10 august 2020

Când ar începe, de fapt, lucrările la autostrada care va tranzita județul Buzău?

Investigațiile geotehni­ce aferente Autostrăzii Ploiești – Buzău avansează pe teritoriul județului Buzău. În același timp, se efectuează și teste de laborator. Prin tema geotehnică aprobată de CNAIR S.A., prestatorul a propus un număr de 482 de foraje însumând 6.756 metri liniari de foraj. Numărul de foraje va fi suplimentat în funcție de necesarul rezultat ca urmare a stabilirii poziției și tipului de lucrări. Pentru aceste operațiuni, prestatorul Consitrans S.R.L, prin subcontractantul de specialitate Geostud S.R.L a mobilizat cinci instalații de forat mecanizate.

Președintele Consiliului Județean Buzău, Petre Emanoil Neagu, a anunțat vineri pe pagina sa de socializare că a semnat documentul ce dă undă verde executării lucrărilor pe teritoriul județului Buzău.

,,Astăzi (n.r., 17 iulie), am semnat Certificatul de urbanism pentru autostrada A7 – tronsoanele Ploiești – Buzău și Buzău – Focșani.

Noi, autoritățile locale, am tratat cu prioritate aceste demersuri, pentru că ne dorim ca și buzoienii să poată ajunge în condiții de siguranță și într-un timp cât mai scurt la București, Ploiești sau în Moldova.

Pentru că autostrada va tranzita teritoriul mai multor comune din județ, am transmis primăriilor să informeze cetățenii să permită accesul SC Geostud SRL la proprietățile lor pentru realizarea investigațiilor geotehnice și forajelor”, a scris Neagu pe Facebook.

Tot săptămâna trecută a fost semnat documentul similar și pentru județul vecin, în vederea auto­rizării privind executarea lucră­rilor de construcții, se arată într-un comunicat de presă al CJ Vrancea.

,,Astăzi, 16 iulie 2020, semnez în calitate de președinte al CJ Vrancea Certificatul de Urbanism pentru porțiunea autostrăzii A7 Buzău-Focșani, în vederea autorizării executării lucrărilor de construcții. Reamintesc tuturor că în urmă cu 8 ani, prin parlamentarii PSD, interpelam miniștrii transporturilor și Guvernul României cu privire la necesitatea și urgența introducerii în Master Planul României a unui drum de mare viteză care să lege capitala țării de nordul Moldovei”, a declarat ­Mari­an Oprișan, potrivit Agerpres. Potrivit președintelui CJ Vrancea, demersurile pentru construcția autostrăzii A7 au început în anul 2014, când reprezentanții Guvernului, ai CNAIR, ai primăriilor din județul Vrancea și proiectantul Consitrans S.R.L. s-au întâlnit pentru a stabili traseul și planul de încadrare ale viitoarei autostrăzi care urma să tranziteze județul.

Președintele CJ Vran­cea susține că lucrările pentru construcția drumului de mare viteză care tranzitează Vrancea nu vor putea începe decât în exer­cițiul financiar 2021-2027, deoarece Guvernul PNL ,,nu a asigurat finanțarea începerii lucrărilor acestei autostrăzi”: ,,În acest an, 2020, se vor încheia toate schițele, planurile și documentele tehnice pentru realizarea Autostrăzii Ploiești-Pașcani. Din nefericire, însă, Guvernul PNL nu a asigurat finanțarea începerii lucrărilor acestei autostrăzi, chiar dacă documentația va fi finalizată la acest final de an, construirea drumului de mare viteză trebuind să aștepte exercițiul financiar POT 2021-2027, pentru a fi plătite lucrările de execuție efective”, a precizat Opri­șan.

În iunie anul acesta, CNAIR a anunțat că drumul de mare viteză de la Ploiești la Pașcani va fi construit la profil de autostradă și nu de drum expres. Această variantă a rezultat în urma unui studiu de trafic, publicat pe siteul companiei.

loading...
error: Content is protected !!