Economic

Calea ferată Buzău-Făurei, firul I, intră în reabilitare

În data de 15 februarie, la sediul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Galați a fost semnat contractul pentru execuția „Lucrărilor de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii  pe linia 701 Buzău – Făurei, fir I, de la km 129+000 la km 167+700”, între SRCF Galați, reprezentată prin buzoianul Gabriel Oprea, director SRCF Galați, și S.C. ARCADA COMPANY S.A. Galați, reprezentată prin Spiru Mantu.

Scopul  lucrărilor este ridicarea restricțiilor de viteză de 30 km/h de pe linia 701, fir I, între stațiile Buzău Sud, Cilibia și C.A. Rosetti, de la km 132+370 la km 148+200, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare și ridicarea restricțiilor de viteză de 20 km/h de pe linia 701, fir I între stațiile C.A. Rosetti – Făurei, de la km 162+000 la km 167+350, introduse din cauza șinelor defecte și uzate la rând și a traverselor și prinderilor necorespunzătoare.

Lucrările de întreținere, prin înlocuirea la rând,  a elementelor componente ale suprastructurii căii, cuprind:

  • înlocuirea șinei tip 49 uzată, cu șina tip 60, nouă, respectiv 5.000 de tone,
  • înlocuirea traverselor din beton necorespunzătoare tip T13, cu traverse din beton cu prindere elastică tip 60, aproximativ 70.000 de bucăți,
  • înlocuirea tuturor aparatelor de cale tip 49, pe traverse din lemn cu aparate de cale  tip 60, pe traverse din beton, respectiv 11 schimbătoare de cale și 4 bretele simple,
  • înlocuirea dalelor din beton la 8 treceri de nivel cu calea ferată,
  • completarea prismei de piatră spartă la dimensiunile instrucționale, respectiv realizarea căii fără joante și înglobarea aparatelor de cale în calea fără joante.

Obiectivele acestei lucrări sunt înlocuirea la rând a elementelor suprastructurii căii cu materiale de cale noi și realizarea căii fără joante și aducerea liniei în parametrii pentru viteza de circulație de 120 km/h a trenurilor de călători și de 70 km/h a trenurilor de marfă și eliminarea restricțiilor de viteză.

Durata de execuție a lucrărilor contractate este de 270 zile și au fost alocate fonduri de la bugetul de stat în valoare de 151.874.458,40 lei.

Calea ferată Făurei – Buzău a fost reabilitată în 2021, pe când ministrul transporturilor era Cătălin Drulă. Licitația a fost lansată în martie 2021, iar lucrările au fost terminate în decembrie 2021 și au scăzut timpul de călătorie între Făurei și Buzău cu o oră, viteza trenurilor a crescut de la 30 km/h la 120 km/h. Costurile au fost suportate din bugetul național. Cum trebuia reabilitat și celălalt fir ai căii ferate, de la Buzău la Făurei, a fost prins în investiții la ministerul transporturilor condus acum de Sorin Grindeanu, pentru ca trenurile să nu folosească doar un singur fir, reducând astfel masiv capacitatea de transport.

Ca urmare a acestor lucrări, coroborate și cu achiziționarea a 62 trenuri noi de călători ( cea mai mare achiziție de trenuri din istoria României) buzoienii vor putea călători mai sigur, mai rapid și mai confortabil spre Brăila, Galați, Fetești sau Constanța.

Buzoianul Gabriel Oprea se află la conducerea Regionalei CFR Galați din luna martie a anului 2022.

Articole similare