Actualitate

Buzoienii pot schimba PET-ul cu biletul de autobuz

Vineri, 8 octombrie, locui­torii municipiului Buzău vor putea circula cu transportul public, ,,plătind” biletul cu doze din aluminiu şi cu PET-uri. Caravana ,,Schimbă PET-ul cu biletul” este o iniţiativă inedită, dezvoltată pentru prima dată în România de Act for Tomorrow şi Kaufland Româ­nia în contextul programului Vinerea Verde, lansat de ­Mi­nisterul Mediului, Apelor şi Pădurilor.

,,Schimbă PET-ul cu biletul” a cunoscut un real succes în Constanţa şi Craiova,  peste 5.500 persoane participând la campanie. Acestea s-au mobilizat exemplar şi au colectat 2.300 kg deşeuri, în cele şase ediţii desfăşurate la Constanţa şi în ediţia de la Craiova, oferind un răspuns pozitiv şi contribuind la dezvoltarea unor oraşe mai curate, prin implicare şi responsabilitate. Din acest motiv, s-a decis extinderea, în această toamnă, a campaniei şi în alte oraşe din România. În data de 8 octombrie, caravana va ajunge la Buzău, iar campania se va desfăşura în intervalul 8.00-16.00, în toate parcările magazinelor Kaufland din Buzău.

Extinderea campaniei este posibilă deoarece, începând cu 1 septembrie, toate magazinele Kaufland din ţară dispun de infrastructuri de reciclare de tip self-service pentru trei tipuri de ambalaje – PET-uri (cu volum de până la 3 litri), sticlă şi doze de aluminiu (cu volum de până la 1 litru) -, acesta devenind astfel primul retailer din România care oferă o reţea de automate de reciclare în toate oraşele.

„Grija faţă de mediu este o prioritate pentru Kaufland România şi ne bucurăm că tot mai mulţi români aleg să protejeze natura folosind infrastructura de colectare din parcările magazinelor noastre. Prin caravana «Schimbă PET-ul cu biletul» încurajăm adoptarea unui comportament responsabil, iar toţi participanţii din cele cinci oraşe vor beneficia atât de bilete gratuite pentru mijloacele de transport în comun, cât şi de reducerea oferită produselor marcate cu semnul Reciclezi şi salvezi. Campania face parte din strategia REset Plastic a grupului Schwarz, prin care vrem să facem realitate viziunea «Mai puţin plastic – circuite închise»”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

Cei care vor dori să participe la această campanie trebuie să aibă la ei cinci deşeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) pe care să le introducă în aparatele de colectare Tomra, puse la dispoziţie de Kaufland România. În urma acestui proces, pentru cei ce au colectat deşeurile separat, automatele vor elibera un cupon în baza căruia se poate primi biletul pentru mijloace de transport în comun, valabil pe două călătorii, de la voluntarii prezenţi la fiecare punct de colectare. Aparatele de colectare Tomra vor fi amplasate pe Kaufland Unirii (Bulevardul Unirii 1) şi Kaufland (strada Frăsinet 15).

Campania se va desfăşura în Iaşi, Timişoara, Buzău, Galaţi şi încă într-un oraş-surpriză, care va fi ales în baza propunerilor venite din partea publicului în perioada 24 septembrie-15 octombrie, iar mecanismul de funcţionare poate fi regăsit pe platformele de Facebook şi Instagram ale Asociaţiei Act for Tomorrow.

„Încă de la lansarea campaniei <Schimbă PET-ul cu biletul> ne-am dorit ca această iniţiativă să fie replicată la nivelul cât mai multor oraşe, astfel încât oamenii să se poată bucura de oraşe verzi şi curate. Extinderea campaniei în cât mai multe municipalităţi reprezintă un obiectiv al nostru şi al partenerilor noştri de la Kaufland România, cu sprijinul cărora am reuşit să mai zidim o cărămidă pentru un viitor verde pe care cu toţii ni-l dorim pentru ţara noastră. Succesul ediţiilor anterioare ale acestui proiect, ne-a demonstrat că românii au nevoie de astfel de iniţiative, care le oferă şansa de a deveni ei înşişi parte din schimbarea pe care ne-o dorim în societate”, a declarat Andrei Coşuleanu, Preşedinte Asociaţiei Act for Tomorrow.

Campania „Schimbă PET-ul cu biletul” are două obiective principale: încurajarea folosirii transportului public, cât şi promovarea colectării şi reciclării deşeurilor care, pe lângă faptul că vor fi transformate în noi resurse, în acest context facilitează şi accesul locuitorilor la transportul public. Fiecare pasager care alege deplasarea cu mijloacele de transport în comun, în defavoarea maşinii personale, consumă cu 114 grame dioxid de carbon mai puţin pentru fiecare kilometru parcurs.

Costul biletelor este suportat integral de către principalul partener privat al acestei campanii, Kaufland România. Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi resurse.

Articole similare