Economic

Buzoienii cumpără tot mai multe produse de lux. Unii le duc la amanet

Piața produselor de lux a cunoscut o adevărată explozie la nivel global în ultimii ani, iar această dezvoltare este vizibilă și pe teritoriul României. Numărul celor care achiziționează produse de lux s-a dublat în ultimii trei-patru ani, spun specialiștii.

Conform Research And Markets.com, vânzările globale de produse de lux pre-owned se ridică la 32 miliarde de dolari şi vor ajunge la 5 miliarde de dolari până în 2026, cu o rată de creştere anuală de aproape 10 la sută. Dezvoltarea acestui sector a fost impulsionată şi de obiceiurile de consum ale tinerilor din Generaţia Z şi Millennials, care preferă shoppingul online şi sunt mai atenţi la aspectele sociale şi de mediu. „Pentru segmentul ceasurilor de lux clienţii sunt preponderent bărbaţi, care se situează în intervalul de vârstă între 35 şi 44 de ani, iar pentru genţile semnate de designeri renumiţi clienţii se încadrează în aceeaşi categorie de vârstă, dar sunt 68 la sută femei”, a mai spus CEO-ul CreditAmanet, unul dintre cei mai importanţi retaileri de produse de lux pre-owned de pe piaţa locală, prezent și în Buzău.

„Preferinţele clienţilor sunt dinamice, este firesc să fie astfel, totuşi anumite tendinţe rămân constante, spre exemplu preferinţa pentru aur, dar totodată creşte interesul şi pentru alte categorii. Spre exemplu, segmentul telefoanelor mobile pre-owned a devenit deosebit de interesant pentru clienţi. Chiar am înregistrat o creştere cu 33% a cifrei de afaceri faţă de anul anterior pe zona vânzărilor de electronice. Un lucru important este că facem verificări riguroase ale telefoanelor şi oferim beneficii post achiziţie – garanţie de un an, spre exemplu. O altă tendinţă din ce în ce mai puternică la nivel global şi nu numai la noi se referă la creşterea interesului pentru produsele de lux pre-owned. În România, în ultimii patru ani, numărul clienţilor pentru această zonă s-a dublat. Cei din Generaţia Z şi Millennials îşi doresc produse de lux la preţuri mult mai accesibile, adică exact ce găsesc la CreditAmanet”, a spus Cosmin Popovici, CEO-ul Credit Amanet, pentru bursa.ro.

Clienții CreditAmanet amanetează cel mai des bijuterii din aur și electronice, urmând apoi categoria celor care girează cu ceasuri, genți de lux și bijuterii din diamante. Preferinţele se pot explica foarte simplu, cel puţin în ceea ce priveşte bijuteriile din aur – sunt cel mai tranzacţionat activ. Mulţi oameni aleg să garanteze creditul cu acest tip de obiecte pentru că pur şi simplu este la îndemână. O bijuterie din aur, chiar dacă nu are multe grame, garantează o tranzacţie cu valoare destul de mare sau măcar suficientă cât să acopere necesităţile pentru care s-a apelat la împrumut. Nu în ultimul rând, sunt relativ uşor de recuperat. Peste 80% dintre clienţi rambursează împrumutul şi recuperează bunurile. Acest aspect denotă prudenţa clientului de amanet atunci când vine vorba de bunurile personale, deoarece acele bunuri le oferă posibiliatatea de a obţine lichiditate într-un mod eficient şi rapid atunci când este nevoie, mai spune Cosmin Popovici.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker