Actualitate

Buzoianul Sebastian Ungureanu de la Bitdefender, recunoscător profesoarei din Hasdeu pentru evoluția sa

La vârsta de 29 de ani, buzoianul Sebastian Ungureanu este considerat unul dintre cei mai activi Product Marketers din lume. Sebastian lucrează pentru Bitdefender, cel mai mare producător român de software, companie care, în contextul pandemiei COVID-19, oferă gratuit soluții de securitate tuturor spitalelor din lume. Totodată, buzoianul este singurul român ambasador al Product Marketing Alliance, poziție din care își asumă rolul de a dezvolta funcția de Pro­duct Marketing Manager în România.

Cu ocazia unui interviu oferit publicației elitaromaniei.ro, buzoianul a vorbit despre cât de importanți au fost anii de liceu de la Colegiul Hasdeu în devenirea sa.

A fost acceptat de două facultăți din afară, dar a ales Politehnica

Sebastian Ungureanu măr­turisește că cea care i-a marcat viitorul a fost profesoara de engleză de la Hasdeu, Magda Hofnăr. În clasa a 11-a, Sebastian Ungureanu a obținut locul III la Olimpiada Națională de Limba Engleză, rezultat care a venit la pachet cu nopți nedormite, multă pregătire și sacrificii din timpul personal.

Magda Hofnăr

În acele momente grele, profesoara de engleză avea să îi spună ceva ce îi răsună și astăzi în ureche. „Diferența dintre cei buni și cei grozavi este mică și se face în momentele în care nu mai poți”, a dezvăluit Sebastian pentru elitaromaniei.ro.

Deși după absolvirea Colegiului Hasdeu a fost acceptat de două universități din Marea Britanie, buzoianul a ales Politehnica din București. În anul III de facultate, Sebastian a obținut primul loc de muncă, în urma unui internship la o firmă de web hosting, apoi a ocupat un post de management la Bigstep, experiență care l-a propulsat către marele Bitdefender, acolo unde, zi de zi, un programator se transformă într-un lider tot mai proeminent în marketing. A renunțat la programare și a mers la Bitdefender (considerat cele mai puternic brand românesc IT; evaluat în 2017 la peste 600 milioane de dolari) pentru un salariu mai mic.

Nominalizat la prestigiosul premiu de Rising Star în Product Marketing

„Prin Bitdefender am be­neficiat de programe de training la cel mai înalt nivel – în principal în SUA. Compania mi-a asigurat certificarea la cel mai înalt nivel în domeniu, iar acum beneficiez nu doar eu de brandul Bitdefender – ci și compania de imaginea mea. De când am căpătat încrederea de a vorbi în spațiul public, de când mă implic în evenimente de specialitate, brandul Bitdefender apare lângă nume cu bugete de marketing de zeci sau sute de ori mai mari – de exemplu Facebook, IBM, Amazon sau Uber. În acelasi timp este o mândrie și o res­ponsabilitate”, a mai declarat Sebastian Ungureanu pentru elitaromaniei.ro.

Sebastian Ungureanu

Înainte de perioada de pandemie, Sebastian a fost invitat ca speaker la summitul de la Londra al Product Marketing Manager (PMA), unde a vorbit în fața a 300 persoane despre scalarea unui produs în ciuda constrângerilor. Tot anul trecut, el a fost nominalizat la prestigiosul premiu de Rising Star în Product Marketing, destinat liderilor din PMM cu cea mai fulminantă creștere în 2019.

„În România, ne ocu­păm prea mult de servicii și prea puțin dezvoltăm noi produse. Ne lipsește curajul de a încerca lucruri noi, de a aduce pe piață proiecte personale. Dezvoltarea industriei de IT este insuficient de accelerată, pentru că ne complăcem în rutina programării, cu salarii peste medie și lipsă de viziune pe termen lung”, este de părere buzoianul.

CITEȘTE MAI MULT PE elitaromaniei.ro

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker