marți, 22 septembrie 2020

Buzoianca Andrada Tache, psiholog stabilit în Germania / Ne uităm la „regele pă România” și ne minunăm cât de mult rating face unul cu 8 clase

Absolventă a Colegiului Hasdeu, buzoianca Andrada Tache este astăzi psiholog în Germania, având o solidă experiență că specialist în domeniu și în România. Recent, de Ziua Culturii Naționale, buzoianca a făcut o postare pe pagina ei de Facebook, realizând o excelentă radiografie a școlii românești al cărei produs ea însăși este. Andrada face aluzie în analiză ei la subiecte care domină astăzi mass-media românească, precum Dana Budeanu, Abi Talent, copiii obsedați de vlogging, ajungând la concluzia că falsele modele domină societatea pentru că „școala în România este precum un business falimentar, care nu reușește să se adreseze decât elitelor, acelor elevi care învață de unii singuri majoritatea materiilor”.

Andrada face parte din familia unor celebri medici buzoieni, fiind nora Deliei Tache (medic oftalmolog) și a lui Mihai Tache (medic de chirurgie plastică și reparatorie).

„Școala în România este precum un business falimentar”

„La ce m-a ajutat că am făcut 3 facultăți simultan și, mai apoi 2 masterate simultan, plus o școală de televiziune, în timp ce predam Management de Proiect în calitate de asistent universitar la Facultatea de Administrare a Afacerilor, în cadrul Univ. București? Simplu. Am dobândit o perspectivă mai amplă asupra multor aspecte ale vieții prin aceste experiențe bogate. Viața este precum un puzzle. Cu cât ne preocupăm să descoperim mai multe (prin învățare), să ne hrănim setea de cunoaștere, cu atât vom câștiga o perspectivă mai bună asupra vieții și asupra a tot ce ne înconjoară. În urma unor analize personale, am ajuns la convingerea că școala în România este precum un business falimentar. De ce spun asta? Pentru că nu reușește să se adreseze decât elitelor (și, uneori, doar câtorva dintre ei, așa că, Doamne ferește să fii, de exemplu, vreun online gamer sau creator de jocuri online, artist sau sportiv de geniu!), acelor elevi care învață de unii singuri majoritatea materiilor, fac pregătiri la greu și așa fac performanță. Ce se întâmplă cu ceilalți? Păi, vedem rata abandonului școlar, a analfabeților funcționali și tot așa”, a scris psihologul buzoian în postare.

Andrada Tache este de părere că succesul școlii românești în perioada comunistă s-a datorat în primul rând lipsei Internetului, în timp ce astăzi profesorii, în mod ironic, încearcă să facă elevii să memoreze „terrabiți de informație”, chiar dacă acea informație e disponibilă la un click distanță.

Buzoianca mai spune că lipsa de atractivitate a programei școlare face ca tine­rii din România să dea atâta importanță unor false modele pe care le găsesc pe Youtube și la televizor.

„Nu setea de cunoaștere a copiilor este de vină”   

„Dacă deschidem Youtu­be-ul, vedem tot mai mulți copii în mediul online care încearcă să își facă un nume. Învață de la alți vloggeri tot ce pot, își consumă acolo toată setea de informație în speranța că vor deveni re­levanți cu contentul lor și că, evident, vor face bani. Ne uităm la designeri care atrag milioane de priviri cu pamflete care, de fapt, reflectă foarte corect societatea din România, încă prinsă în ne­buloasele paleoliticului. Oare de ce se întâmplă asta? Pentru că, iarăși, educația nu reușește să vorbească și pe limba lor, pur și simplu nu ajunge la ei de acolo, din turnul ei de fildeș unde acceptă doar elite. Ne uitam la <regele pă România> cu zecile lui de milioane de ­vizua­lizări. Cu maxilarele căzute pe podea, ne opărim în fața gradului de subcultură și ne minunăm cât de mult rating face unul cu 8 clase. Păi, de ce ne-am minuna atât? Dacă ȘCOALA ar ieși din turnul ei de fildeș în care s-a izolat singură, poate ca ar vedea că studiul lui Mihai Viteazu, de exemplu, nu va prinde la generația actuală pentru că aria ei de interes și trendul mondial sunt cumva paralele cu oferta școlară. Școala este o instituție falimentară în a se adapta realității moderne și nu setea de cunoaștere a copiilor este de vină. Ca orice companie care nu se mai adaptează nevoilor pieței și a consumatorilor, (școala) va dispărea (…) În secolul 21, în anul 2020, după mine, asistăm la ultimele zvâcniri de viață ale școlii așa cum o știam, în absența unei reforme din temelii…”, a mai scris în postarea ei Andrada Tache.

 

loading...
error: Content is protected !!