Economic

Buzăul rămâne patria shaormei și pe caniculă

În sezonul estival, temperaturile ridicate au crescut cererile de livrare la domiciliu a produselor de la supermarket sau de la restaurantele disponibile pe diverse aplicații. Astfel că în topul preferințelor solicitanților se află: pizza, shaorma, burger, răcoritoarele carbogazoase, salata și micii. Potrivit datelor furnizate de Tazz, o aplicație prin intermediul căreia se livrează mâncare la domiciliu, se remarcă o preferință pentru mâncarea de tip fast-food a consumatorilor la produsele livrate la ei acasă în această vară, în aproape toate orașele din țară, cu pizza, shaorma și burger în vârful listei de comenzi.

Astfel, pizza a fost cel mai comandat preparat vara aceasta, cu peste 3.900 de produse vândute zilnic în perioada iunie–august, în total 353.838 produse. Topul este completat de shaorma, cu peste 327.000 de produse vândute, și de burger, cu 225.030 de produse vândute în lunile de vară. Și salata a fost una dintre opțiunile preferate de consumatori, cu aproximativ 340 de produse comandate zilnic, cu un total de peste 30.000 de comenzi. Totodată, și tradiționalii mici asezonați cu muștar și bere se află printre produsele preferate, cu aproape 344 de mici comandați pe zi în perioada iunie – august.

„Din datele extrase remarcăm o preferință pentru mâncarea de tip fast-food, motivată de accesibilitatea pe care o au consumatorii la produsele favorite chiar la ei acasă. Totodată, utilizatorii nu se rezumă doar la oferta culinară pusă la dispoziție de restaurantele partenere și apelează la serviciile Tazz și pentru alte necesități specifice sezonului. De exemplu, în perioada caniculară am observat o creștere semnificativă pentru produse precum înghețată sau cremă solară și ne bucurăm că putem fi locul unde consumatorii găsesc ceea ce își doresc, fie că vorbim de mâncare sau de articole a căror necesitate e influențată de context”, a declarat Cristina Sauciuc, Head of Brand & Communications Tazz.

În topul preferințelor din categoria de restaurante s-au aflat și peste 29.000 de ciorbe, aproape 24.000 de supe, peste 8.000 de înghețate, aproape 8.000 de băuturi răcoritoare (fresh, apă plată și minerală).

La comenzile din categoria supermarket apa plată conduce lista de cumpărături cu peste 2.200 de litri vânduți zilnic, în total peste 200.000 litri. Este urmată de apa minerală cu 40.000 de litri vânduți în lunile de vară și băuturile carbogazoase cu peste 23.000 de litri.

Din topul produselor comandate de la supermarket prin aplicația Tazz mai fac parte:

  • Berea cu alcool, cu aproape 14.000 de litri comandați față de berea non-alcoolică cu doar 1.420 litri comandați;
  • Înghețata, cu aproape 15.000 de produse vândute, o cantitate aproape triplă față de media raportată anterior perioadei analizate;
  • Răcoritoarele non-carbogazoase, cu peste 3.600 de litri comandați;
  • Energizatele, cu 2.000 de litri vânduți.În ceea ce privește Buzăul, cele mai comandate mâncăruri au fost cele de tip fast-food. Shaorma conduce topul, urmată de pizza și burger.

Topul orașelor cu cele mai multe comenzi de mici înregistrate în aplicație este deschis de  București, Timișoara și Galați.

În ceea ce privește produsele comandate din categoria supermarket, apa plată ocupă primul loc în topul comenzilor la nivel național, iar București deține recordul pentru cei mai mulți litri comandați, cu peste 742 litri vânduți zilnic. La polul opus, Sfântu Gheorghe este orașul cu cel mai mic număr de litri de apă plată comandați prin aplicație – 30 de litri în cele 3 luni de vară.

Articole similare