Economic

Beneficii ale consumului de Omega 3

Acizii graşi Omega 3 sunt grăsimi sănătoase, de care organismul are nevoie pentru a funcţiona cum trebuie, dar pe care nu şi le poate procura pe cont propriu, aşă că aportul necesar trebuie asigurat prin alimentaţie sau prin suplimente alimentare.

Acizii grași Omega 3 sunt componente importante ale membranei celulare. Reprezintă, de asemenea, și o sursă calorică și pot avea roluri la nivel cardiac, pulmonar, imun sau endocrin. Valori mai mari ale DHA sunt întâlnite la nivelul retinei, creierului și spermatozoizilor.

Alimente care conţin Omega 3

Omega 3 se regăseşte în majoritatea alimentelor sănătoase, pe care este indicat să le introducem în dieta noastră. Există atât alimente de origine vegetală, cât şi alimente de origine animală care conţin Omega 3.

  • Plante şi seminţe

Omega 3 se regăseşte în plante şi seminţe, precum varza de Bruxelles, seminţe de chia, cânepă, nuci, seminţe de in, spanac, salată, conopidă, varză, seminţe de susan, seminţe de floarea soarelui, seminţe de dovleac.

  • Peşte şi fructe de mare

Peştele care trăieşte în apă rece are un strat de grăsime în plus faţă de peştele care trăieşte în apă mai caldă. Aşadar, conţine şi mai mulţi acizi graşi Omega 3. Exemple de peşte gras extrem de bogat în Omega 3: somonul, macroul, tonul şi sardinele. De asemenea, fructele de mare se pot lăuda cu un conţinut ridicat de Omega 3. De pildă, o porţie de creveţi are în jur de 0,15-0,29 g de acizi graşi Omega 3. Întrucat atât peştele gras, cât şi fructele de mare pot conţine cantităţi mari de mercur, pe lângă cele de Omega 3, este recomandat ca acestea să fie consumate prin rotaţie cu alte alimente bogate în Omega 3. Consumând numai peşte şi fructe de mare pentru a ne asigura aportul de acizi graşi esenţiali, riscăm să introducem în organism prea mult mercur.

Beneficii Omega 3 pentru sănătate

  • Susțin sănătatea inimii

Unul dintre cele mai cunoscute beneficii ale acizilor grași Omega-3 este modul în care aceștia afectează în mod pozitiv factorii de risc asociați bolilor de inimă. Bolile cardiace și accidentul vascular cerebral sunt principalele cauze ale decesului la nivel mondial, dar studiile arată că țările în care se consumă mai mult pește și fructe de mare au o incidență mult mai scăzută a acestor boli, datorită aportului mare de Omega-3.

  • Reduc inflamația

Inflamația stă la baza instaurării bolilor cronice, prin urmare o dietă bogată în nutrienți esențiali cu rol antiinflamator este recomandată pentru menținerea unui nivel scăzut de inflamație în corp.

Acizii grași Omega-3 pot reduce producția de molecule și substanțe asociate inflamației, cum ar fi eicosanoidele inflamatorii și citokinele. Prin acest efect, acizii grași Omega-3 scad nivelul e inflamație din corp, chiar și dacă este deja la nivel cronic.

  • Previn și ameliorează simptomele bolilor neurodegenerative

Anumite studii au găsit corelații între Omega-3 și scăderea episoadelor de violență, ameliorarea comportamentului antisocial și a tulburării de personalitate asociate cu bolile de tip neurodegenerativ: demență, Alzheimer sau declinul mental asociat înaintării în vârstă.

Creierul este format în proporție de 70% din grăsimi, DHA fiind cel mai abundent acid gras. Astfel, un aport ridicat de Omega-3 acționează ca neuro protector, încetinește și chiar inversează declinul cognitiv.

  • Pot ameliora depresia și anxietatea

Un aport scăzut de Omega-3 este asociat și cu riscul de apariție a tulburărilor mintale. Numeroase studii clinice arată că DHA-ul ajută la menținerea funcției cognitive și susține secreția de neurotransmițători ai „fericirii” și stării de bine: dopamina și serotonina. Astfel acizii grași Omega-3 intervin în ameliorarea simptomelor de depresie și anxietate și reduc frecvența schimbărilor de comportament specifice persoanelor cu sindrom bipolar sau schizofrenie.

  • Susțin sănătatea feminină

Omega-3 EPA și DHA declanșează secreția de prostaglandine, un grup de substanțe derivate din acizi grași, prezente în majoritatea țesuturilor din organism cu rol de reglator hormonal, antiinflamator și relaxant muscular.  Prin urmare, acizii grași Omega-3 reduc contracțiile uterine, ce pot provoca dureri menstruale, ameliorează simptomele emoționale și sensibilitatea sânilor din timpul menstruației.

Fie că alegi să cumperi produse cu Omega 3 dintr-un magazin plafar, fie că le cumperi online, acestea sunt foarte benefice pentru organism. Esteto.ro are o gamă largă de produse cu acizi graşi Omega 3.

 

 

Articole similare

error: Continut protejat!!