Administrație

Bani de la bugetul de stat pentru Centura de Est a Buzăului

Parlamentarii social-democrați buzoieni au obținut, joi, o victorie în Legislativ, după ce plenul celor două Camere reunite în ședință comună a votat favorabil amendamentul la Proiectul Legii bugetului de stat pe anul 2019 prin care Ministerul Transporturilor va prelua de la autoritățile publice locale do­cumentația tehnico-economică aferentă obiectivului de investiție „Varianta de ocolire Est Municipiul Buzău”, va iniția demersurile privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici și, în baza acesteia, va efectua procedurile necesare pentru implementare.

Inițiat de către deputatul social democrat buzoian Sebastian Radu, proiectul va contribui semnificativ la descongestionarea traficului în zona municipiului Buzău. „Observăm constant probleme în preluarea fluxului auto în zona Buzăului. După reabilitarea podului de la Mărăcineni și a podului de la Vadu Pașii care se va finaliza curând, apare necesitatea unei rute ocolitoare între cele două puncte, care să ajute la desfășurarea fluentă a circulației auto. Am considerat că preluarea obiectivului de investiții de către Ministerul Transporturilor va asigura posibilitatea de finanțare a centurii ocolitoare de la bugetul de stat și va degreva autoritățile locale de aceste cheluieli. La depune­rea amendamentului am avut în vedere nevoia buzoienilor de a reduce timpii de deplasare, impactul pozitiv asupra economiei locale și regionale pe care l-ar avea varianta de ocolire și dorința de a asigura tuturor celor care tranzitează zona condiții de trafic decente”, spune Sebastian Radu.

Amendamentul a fost susținut în plenul Parlamentului de întreaga echipă a PSD Buzău condusă de deputatul Marcel Ciolacu, chestor al Camerei Deputaților. „Această variantă de ocolire vine ca o continuare firească a proiectului pe care l-am susținut în calitate de vicepremier prin care a fost reabilitat podul Mărăcineni, principala legătură a Munteniei cu Moldova. Podul de la Mărăcineni de pe DN2-E85 nu poate prelua întregul trafic auto, ceea ce duce la întârzieri pentru toți cei care îl tranzitează atât în interes personal cât și în interes de serviciu. Este, astfel, ușor de înțeles că ­varia­nta de ocolire Est a Municipiului Buzău va avea și o importanță strategică pentru dezvoltarea regiunilor pe care le conexează și apreciez implicarea cole­gilor mei în adoptarea acestuia”, a spus, la rândul său, deputatul Marcel Ciolacu.

Un comentariu

  1. Intre poduri, poate fi si cu 2 benzi pe sens si nu trebuie nici-o „fezabilitate” intrucat acolo a fost sosea asfaltata si testata, , etc. Acum doar trebuie refacuta si betonata din nou , iar costurile nu ar fi asa mari daca cineva nu ar pune piedici, birocratie, furtisaguri, etc. Pe acea portiune poate circula si tancuri asa ca sa se termine cu prostiile si sa inceapa lucrarea fara alte smecherii si luatul de la zero, o alta fezabilitate, etc. Portriunea Obor, cu adevarat acolo trebuie ceva mai mult decat o reasfaltare.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker