Actualitate

Autostrada A7, tronsonul Ploiești-Buzău, în stadiul exproprierilor

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat miercuri că Executivul a aprobat primele exproprieri din județul Prahova pentru Autostrada Moldovei A7. Licitația pentru construcția tronsonului  Ploiești-Buzău din autostrada care va lega Capitala țării de Moldova este deja în desfășurare, cu termen 24 august pentru depunerea ofertelor, a mai spus Cătălin Drulă.

În ședința de Guvern de miercuri, Executivul a aprobat primele exproprieri din județul Prahova pentru sectorul Ploiești-Buzău, pregă­tind astfel lucrările în teren pentru cel mai avansat tronson al autostrăzii. Tronsonul este în acest moment în licitație pentru execuție, iar termenul de depunere a ofertelor este 24 august. După ce se va semna contractul vor începe lucrările în teren, proiectarea fiind deja realizată.

Autostrada A7 este cel mai mare proiect de infrastructură propus prin Programul Național de Redresare și Reziliență, pentru segmentul Pașcani-Bacău-Focșani-Buzău-A3.

Tronsonul Ploiești-Buzău va avea o lungime de 63 de kilometri, șase noduri rutiere amplasate la fiecare 10 kilometri, 160 de hectare de perdele forestiere, 42 de poduri plus pasaje și patru spații de servicii moderne dotate cu stații de încărcare electrice. Potrivit anunțului Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) publicat  în sistemul electronic de licitații publice (SICAP), valoarea contractului pentru execuția autostrăzii, cu lotul 1 ­Dum­brava – Mizil (km 0+000 – km 21+000), lotul 2 Mizil – Pietroasele (km 21+000 – km 49+350) și lotul 3 Pietroasele – municipiul Buzău (km 49+350 – km 63+250), este estimată între 4,290 miliarde de lei și 5,062 miliarde de lei, fără TVA. Costul lucrărilor pentru lotul 1 este estimat între 1,655 miliarde de lei și 1,952 miliarde de lei, fără TVA, pentru lotul 2 la 1,475 miliarde de lei și 1,741 ­mi­liarde de lei, fără TVA, iar pentru lotul 3 valoarea este cuprinsă între 1,160 miliarde de lei și 1,369 miliarde de lei, fără TVA.

Tipul procedurii este licitație deschisă, iar achiziția nu implică încheierea unui acord-cadru. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 24 august 2021, dată la care acestea vor fi deschise. CNAIR estimează că va obține finanțarea necesară semnării contractului în trimestrul IV al anului 2021. Durata contractelor pentru fiecare lot în parte este de 80 luni și cuprinde: 20 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud – „Coloana vertebrală” a Moldovei – și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație. Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

În perioada următoare, vor începe și lucrările pentru lansarea licitațiilor aferente tronsoanelor urmă­toare, până la finalul anului. Este vorba despre Buzău-Focșani, Foc­șani-Bacău și Bacău-Pașcani. ,,La nord de Pașcani, Compania de drumuri a anunțat recent, în urma finalizării Analizei Multicriteriale de traseu și studiului de trafic preliminar că tronsonul Pașcani – Suceava va fi construit la profil de autostradă, iar Suceava – Siret, la profil de autostradă, respectiv drum expres de la intersecția DN2H până la graniță”, a mai scris Cătălin Drulă pe pagina sa oficială de Facebook.

Articole similare