Economic

Au început lucrările de modernizare pe tronsonul feroviar Buzău-Făurei

CFR a anunțat vineri că lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare sunt în plină desfășurare pe întreaga distanță dintre Buzău și Făurei. Sunt fronturi deschise pe ambele loturi Buzău – Buzău Sud – Cilibia (lotul I) și Cilibia – Făurei (lotul II), anunță reprezentanții CFR.

,,Lucrările de reînnoire a infrastructurii feroviare pe intervalul Buzău – Buzău Sud – Cilibia – Făurei, km 129+016 -167+700 (firul II) sunt incluse în programul de investiții al Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA, cu finanțare de la Bugetul de Stat și au drept scop creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători de la 30 km/h la 120 km/oră”, se precizează în comunicatul CFR.

Șantierele sunt deschise în acest moment pe ambele loturi, unde, concomitent cu operațiunile de demontare a vechii infrastructuri, se acționează pentru montarea liniei noi, a traverselor din beton și a aparatelor de cale, pe întreg tronsonul urmând a fi introduse, la finalul lucrărilor, 25 de aparate noi de cale. Întregul tronson feroviar are o lungime de 38,6 km, iar valoarea contractului este de 41,7 milioane de lei fără TVA. Banii sunt alocați din bugetul de stat, iar durata contractului este de 180 de zile de la emiterea ordinului de începere. Pe 14 iulie a fost semnat contractul, iar pe 21 iulie s-a emis ordinul de începere.

,,De asemenea, în cadrul acestor ample lucrări de reînnoire a infrastructurii feroviare, prin înlocuirea la rând a elementelor căii, realizarea căii fără joante (legături la capetele șine­lor pentru asigurarea continuității căii de circulație, n.r.) și aducerea liniei în parametrii tehnici proiectați, sunt prevăzute inclusiv lucrări de reparații și de montare dale de beton la cele 12 treceri la nivel cu calea ferată și pe zona terasamentelor de la podurile aflate la km 161+913 și km 166+208. Reamintim faptul că cele două contracte de lucrări au fost semnate pe 14 iulie 2021, iar în data de 21 iulie 2021 a fost emis Ordinul de Începere. Valoarea totală a lucrărilor este de 41,7 mili­oane lei, sursa de finanțare fiind asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat”, a mai transmis compania.

Reamintim că, în urma acestor lucrări, timpul de parcurgere al întreg tronsonului Buzău-Făurei va fi redus cu 20 de minute. În prezent, durata călătoriei unui tren Interregio între Buzău și Făurei (firul I) este de 41-45 de minute, iar după finalizarea lucrărilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maximă de 120 de km/h și vor parcurge cei aproximativ 40 de kilometri în 27 de minute.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker