Economic

Asociația Pro Infrastructură despre A7: Vom vorbi în curând de reziliere pe lotul 2

Mobilizare mai bună a Asocierii Pizzarotti-Retter pe primul lot al Autostrăzii Moldovei (A7), însă pentru finalizarea lucrărilor în decembrie 2024 constructorul trebuie să mențină ritmul de acum și să fie depășite problemele din teren, apreciază Asociația Pro Infrastructură (API).

Lotul 1 Ploiești-Mizil are o lungime de 21 kilometri, însă după un an de la intrarea în teren este la doar 20 la sută execuție și a primit o extensie de 5 luni, până în septembrie 2024. Antreprenorul general, Pizzarotti lucrează în asociere cu Retter România pentru partea de structuri și cu IBB. Recent, au fost montate primele grinzi la nodul rutier A3-A7, iar constructorul a anunțat că din 15 septembrie începe producția de grinzi pretensionate în șantier.

Merg greu lucrările și pe lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km) unde bulgarii de la Trace au întârzieri. Pe Lotul 3 Pietroasele – Buzău (14 km) contractul este contestat și a ajuns, din nou, la Curtea de Apel București cu termene 21 și 22 septembrie.

„Contractul a fost semnat în 07.06.2022 și are ordin de începere emis în 11.08.2022 cu termen de finalizare aprilie 2024. Constructorii sunt întârziați aproximativ 7-8 luni de zile. Momentan este greu de crezut că lotul va putea fi inaugurat în 2024.”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

Constructorii lotului 2 al Autostrăzii A7 Ploieşti-Buzău sunt în întârziere cu lucrările, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură: „Vom vorbi în curând de reziliere sau de preluarea părţii bulgare din contract de către partenerii români”.

Contractul pentru cei 28,35 kilometri dintre Mizil şi Spătaru, în apropiere de Buzău, a fost semnat în 7 iunie 2022, are ordin de începere emis în 22 august 2022 şi prevede 20 de luni de execuţie directă, spune Asociaţia Pro Infrastructură, despre lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploieşti-Buzău. „Deci aprilie 2024 era termenul iniţial de finalizare care va fi (sau a fost deja) extins cu minim 5 luni din cauza problemelor independente de constructori pe care vi le-am mai explicat şi cu alte ocazii. Dar chiar şi aşa, cei doi antreprenori sunt foarte întârziaţi. Şantierul abia dacă atinge 20 la sută stadiu fizic. Vai şi amar este pe sectorul bulgarilor de la Trace (aproximativ 18 km dinspre Buzău). Aproape că am văzut mai multe tractoare pe terenurile agricole de lângă decât utilaje care se mişcă pe autostradă! Progresul la terasamente este aproape inexistent faţă de ultima noastră filmare din 22 aprilie, iar structurile abia dacă au ieşit din pământ”, susţin cei de la asociaţie.

În ritmul acesta, spune sursa citată, „vom vorbi în curând de reziliere sau de preluarea părţii bulgare din contract de către partenerii români. Nu că aceştia ar rupe norii pe cei 10 km dinspre Mizil, dar măcar nu sunt în vacanţă. Pe tronsonul Coni se vede ceva progres dar chiar şi aşa inaugurarea în 2024 este un vis mult prea frumos şi mult prea îndepărtat”.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker