Economic

Ambalajele sustenabile: tot ce trebuie să știi când ai o afacere

Sustenabilitatea a devenit un concept tot mai popular. Branduri și companii fac eforturi susținute pentru a-și demonstra grija pentru mediul înconjurător, căutând ca acțiunile lor să aibă un impact negativ cât mai mic asupra a tot ceea ce ne înconjoară.

Sustenabilitatea a devenit foarte importantă inclusiv atunci când vine vorba de utilizarea ambalajelor de unică folosință ceea ce a provocat o serie de schimbări importante în ceea ce privește modul de ambalare a produselor vândute. 

Marile companii, dar și micile afaceri își asumă angajamente importante de a îmbunătăți modul în care împachetează produsele și au ca obiectiv principal să devină cât mai sustenabile. Organizațiile trebuie să înțeleagă modul în care sunt ambalate alimentele și compoziția ambalajului în sine.

Ce sunt ambalajele biodegradabile pentru mâncare?

Ambalajele biodegradabile oferă un impact redus asupra mediului înconjurător spre deosebire de alte variante pe care am putea să le numim tradiționale și care în mare parte au în compoziție mult plastic. Deși poate nu există o definiție concretă asupra acestui termen, un ambalaj de acest tip are la bază sustenabilitatea pe tot parcursul ciclului de viață al respectivului produs, fie acesta recipient, pahar, pungă și așa mai departe.  

Materialele de ambalare trebuie să fie complet biodegradabile, creând o buclă închisă de utilizare a fabricării. Ambalajul biodegradabil sustenabil ar trebui să îndeplinească cerințele pieței comerciale în ceea ce privește costul, performanța și siguranța.

De ce sunt importante ambalajele sustenabile pentru mâncare

Cei care dețin o afacere în domeniul alimentației publice, fie că au un restaurant, o cafenea, un bistro sau un fast food încep să înțeleagă tot mai bine necesitatea folosirii ambalajelor biodegradabile

Principalul aspect care ar trebui să îi determine pe cei mai mulți să treacă la acest tip de a ambala mâncarea pe care o livrează apoi clientului este tocmai grija pentru mediul înconjurător și dorința de a reduce considerabil nivelul de poluare prin cât mai puține deșeuri generate.  Însă ambalajele sustenabile pentru mâncare sunt importante și din alte motive. 

Maximizează siguranță

Ambalajele biodegradabile sustenabile susțin sănătatea oamenilor și siguranță în câteva moduri, cum ar fi protejarea sănătății la locul de muncă prin reducerea la minimum a utilizării materialelor toxice și reducerea poluării.

Îmbunătățește eficiența resurselor

Ambalajele ecologice contribuie la reducerea poverii eficienței resurselor, deoarece multe tipuri de ambalaje eco-friendly utilizează materiale reciclate sau regenerabile, extinzând ciclul de viață al produsului.

Un pas spre viitor

Au apus vremurile în care ambalajele biodegradabile erau considerate un bonus. În schimb, practicile sustenabile în orice afacere au devenit cerințele minime pentru orice companie care își dorește să câștige aprecierea clienților, dar urmărește în același timp să aibă succes pe termen lung.

De ce ar trebui proprietarii de restaurante să analizeze în primul rând ambalajele alimentare biodegradabile?

Iată câteva motive pentru a căuta în ambalaje biodegradabile.

  1. Reduci cantitatea de deșeuri

Un procent semnificativ din cantitatea de gunoi municipal îl constituie deșeurile provenite de la ambalaje. Restaurantele joacă un rol vital în această ecuație, de aceea pungile, cutiile și recipientele pentru mâncare pe care clienții o comandă sau o iau la pachet trebuie să fie din materiale biodegradabile.

  1. Îmbunătățește imaginea brandului

Potrivit cercetărilor făcute, reprezentații generației millennials sunt foarte atenți la modul în care o afacere se prezintă prin modul în care folosește ambalajele pentru produsele pe care le vinde. Mulți dintre aceștia își orientează chiar decizia de cumpărare în funcție de cât de sustenabilă se dovedește a fi o afacere sau cât de preocupat pentru mediul înconjurător se dovedește a fi un brand pe care îl apreciază.

Potrivit raportului de cercetare Nielsen, cei care fac parte din generația millenials sunt de 1,5 ori mai predispuși să opteze pentru alimente care se vând într-un ambalaj sustenabil în detrimentul produselor oferite de concurența care nu se aliniază la aceste schimbări. Folosirea ambalajelor ecologice pentru alimente pot îmbunătăți imaginea unui brand și îi pot convinge pe clienți că fac cea mai potrivită alegere.

 

Articole similare

error: Continut protejat!!