Economic

Admisie sport | Sportivitate fara limite

In ultima perioada a existat o crestere a solicitarilor venite din partea posesorilor de autoturisme sport pentru cresterea puterii autoturismului. Mai in concret se discuta despre cresterea cailor putere dezvoltati de autoturismul sport pe care acesta din urma ii produce in conditii optime la iesirea de pe poarta fabricii. Cea mai uzuala si totodata rapida metoda de crestere a cailor putere este schimbarea admisiei standard OEM a autoturismului cu o admisie sport. Aceasta din urma va putea introduce mai mult aer in compartimenul motor, care in final se va traduce prin mai multa putere resimtita de catre posesorul autotutursimului sport.

Un rol decisiv in urma acestui upgrade il are tipul motorului. In cazul motoarelor aspirate cresterea de putere este mult mai mica decat in cazul motoarelor turbo. Motoarele turbo au nevoie de un volum mult mai mare de aer pentru a functiona in parametrii optimi. De aceea cea mai mare crestere de putere se inregistreaza la motoarele cu o capacitate mare, turbo, respective supra-alimentate. Pentru o crestere de putere semnificativa se recomanda si un upgrade al evacuarii. Inlocuirea sistemului de evacuare sport impreuna cu schimbarea admisiei va putea aduce rezultate impresionante. In unele cazuri doar dupa aceste doua upgrade-uri cresterile de putere au fost si de aproximatvi 35 CP pentru un motor cu o capacitate cilindrica de 2000 cm3 – turbo.

Vestea cea mai buna este ca toate produsele premium pentru un upgrade corect le gasiti disponibile la Project 85 Automobile. In cazul in care nu sunteti siguri cu privire la tipul upgrade-ului pe care doriti s ail efectuati sau a produsului, agentii Project 85 Automotive vas tau cu totul la dispozitie.

Totul pare extrem de simplu in prima faza, dar alegerea unui sistem de admisie sport trebuie facuta dupa anumite verificari tehnice amanuntite ale autoturismului dumneavostra. Un factor important in alegerea acestui tip de modificare este tipul motorului, respectiv capacitatea cilindrica a acestuia. Cu cat capacitatea cilindrica a motorului este mai mare cu atat aportul de putere adus cu ajutorul noii admisii va fi unul mai mare. In mod normal cresterea de putere minima dupa instalarea acestui upgrade va fi de aproximativ 3-5 CP. Aici discutam despre motoare cu o capacitate cilindrica de maxim 2000 cm3 – simple. In cazul in care capacitatea motorului este mai mare cresterea de putere va fi direct proportionala. Spre exemplu la un motor de 6300 cm3 cresterea de putere dupa instalarea unei admisii Eventuri a fost de aproximativ 15 CP.

In cazul legendarului Audi RS6 dupa instalarea acestui upgrade, cresterea de putere a fost de aproximativ 26 CP. Asta fara nici o alta modificare suplimentara fata de cea standard. Sistemele de admisie sport au filtrul de aer in exteriorul compartimentului standard OEM. Acest lucru este un plus deoarece utilizatorul poate vizualiza, respective schimba filtrul cu maxima usurinta. Recomandam ca filtrul de aer al unei admisii sport sa fie inspectat/verificat o data la aproximativ 2 saptamani. In cel mai rau caz inspectarea filtrului de aer se va efectua la 4 saptamani. Acest process este extrem de important pentru durata de viata a motorului autoturismului caruia i s-a efectuat acest upgrade. In momentul inspectiei se poate observa daca acesta si-a schimbat culoarea, daca prezinta depuneri mari de praf/mizerie, sau daca fluxul de aer inspre acesta a fost obturat.

Odata inspectat in cazul in care acesta prezinta semne de murdarie, sau depuneri de praf se trece catre etapa curatarii acestuia. Nu va recomandam sa efectuati procedura de curatare a filtrului de aer decat cu produse recomandate, oferite de catre producatorul filtrului de aer, respectiv a sistemului de admisie sport. In cazul in care folositi produse care nu sunt recomandate de catre producator riscati deteriorarea acestuia, respectiv deteriorarea in final a motorului dumneavostra. Daca filtrul de aer si-a pierdut proprietatile de filtrare din cauza faptului ca pe acesta au fost aplicate solutii de curatare necompatibile poate genera pagube imense.

Aerul care intra in motor daca nu este filtrat corespunzator, sau daca va patrunde in compartimentul motor impreuna cu impuritati sau particule de mizerie/praf din aer va accelera imbatrinirea prematura a motorului dumneavoastra. Din pacate aceste lucruri vor cauza pagube ireversibile autoturismului dumneavostra. In cazul in care filtrul de aer al sistemului de admisie este verificat periodic, iar intretinerea respectiv curatarea acestuia se va efectua corespunzator nu vor exista probleme .

Totodata exista unele cazuri in care dupa o intrebuintare prelungita, respectiv sesiuni de curatare repetate filtrul sa trebuiasca sa fie inlocuit. Chiar si asa costurile cu inlocuirea acestuia, respectiv instalarea acestuia sunt mult mai mici decat achizitia, respectiv inlocuirea unui filtru de aer standard OEM.

De fiecare data dupa ce acesta a fost curatat recomandam sa fiti foarte atenti la pozitionarea acestuia. De preferat este ca acesta sa fie pozitionat cat mai aproape de o gura de ventilatie sau grila. Acestea de obicei se regasesc in partea din fata a autoturismului. Recomandam acest lucru deoarece este extrem de important ca acesta sa traga aer cat mai rece posibil. Cu cat aerul care intra in sistemul de admisie este mai rece cu atat aportul de putere adus autoturismului este mai mare. Rezultatul final va fi cu siguranta unul extrem de placut !

Va multumim pentru timpul accordat si va asteptam sa beneficiati de cele mai noi produse in shop-ul online  Project 85 Automotive.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker