Economic

A7: UMB, verificat de o firmă din Macedonia de Nord pe lotul Buzău – Vadu Pașii

Supervizarea lucrărilor pe Lotul Buzău – Vadu Pașii al Autostrăzii Moldovei (A7) va fi asigurată de firma de proiectare Civil Engineering Institute „Macedonia” din Macedonia de Nord, contractul dintre CNAIR și firma din Skopje fiind semnat pentru suma de 22 de milioane de lei. Contractul pentru supervizarea lotului de 4,6 kilometri care ar putea fi terminat peste un an (dar fără legătură cu Nurol, Pietroasele – Buzău) a fost atribuit pe 9 noiembrie pentru o ofertă de 22 milioane lei, potrivit datelor oficiale din SEAP. Pe lotul 2, Vadu Pașii – Râmnicu Sărat (31 km), licitația este în continuare suspendată.

„Obiectul contractului Servicii de Supervizare <Execuție lucrări Autostrada Buzău – Focșani> TRONSON 1: Buzău – Vadu Pașii, km 0+000 – km 4+600 va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul lucrărilor, în conformitate cu prevederile Caietului de Sarcini și ale Contractului de servicii”, arată datele din SEAP. Durata de supervizare este de 148 de luni (10 ani fiind garanția).

Contractul pentru Lotul 1 al secțiunii Buzău – Focșani (lotul 4 pe A7) a fost semnat în septembrie 2022 pentru 690 de milioane lei și o durată de 20 de luni. Lucrările au început în decembrie 2022, iar recepția este programată pentru august 2024, acum lucrările fiind la aproximativ 25 la sută. Șeful CNAIR, Cristian Pistol spunea luna trecută că anul viitor UMB va deschide cel puțin două loturi pe secțiunea Buzău – Focșani, ceea ce până la urmă corespunde și termenelor din contract: 2024 pentru loturile 1 și 4 cu o lungime totală de aproape 15 km. Loturile de mijloc 2 și 3 sunt tot la aproximativ 25 la sută execuție, dar au termene de execuție de 26 luni și ar trebui deschise în primăvara anului 2025. Loturile 3 și 4 au contracte de supervizare semnate cu IRD Engineering.

De partea cealaltă, pe lotul 3, Pietroasele-Municipiul Buzău avem câștigător desemnat încă din luna martie a acestui an, când nu exista încă un constructor desemnat pe acest lot din cauza contestațiilor. Ofertantul desemnat câștigător este Tecnic Consulting Engineering România SRL, cu preţul de 26 milioane de lei fără TVA. Aici câștigător a fost desemnat constructorul turc Nurol, după lungi contestații.

Durata contractului este de 148 luni, începând de la data de demarare a derulării contractului și cuprinde: 24 de luni supervizarea pentru etapa de execuție a lucrărilor și 124 de luni supervizarea pentru perioada de garanție a lucrărilor.

Tecnic Consulting Engineering România SRL a câștigat și contractele pentru supervizarea lucrărilor de pe primele două loturi ale Autostrăzii A7 Ploiești-Buzău. Aici constructorii sunt Pizzarotti – pentru primul lot, de la Ploiești la Mizil – și asocierea româno-bulgară Coni-Trace – de la Mizil la Pietroasele. Pe aceste două loturi lucrările sunt în toi, în timp ce pe lotul 3 constructorul nu a intrat încă în teren.

Articole similare