Economic

Sorin Grindeanu, critici de pe marginea A7

CNAIR, la zid pentru că a acceptat un studiu de fezabilitate făcut „din birou”

După mai multe zile în care Asociația Pro Infrastructură a făcut publice imagini care arată stadiul lucrărilor de pe primele două loturi ale Autostrăzii Moldovei, ministrul Sorin Grindeanu vine cu un răspuns legat de cele două șantiere pline cu bălării.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a criticat Compania de Drumuri care a acceptat și plătit studii de fezabilitate și proiecte tehnice făcute „din birou” și nu din teren pentru primele loturi ale Autostrăzii Moldovei, Ploiești-Pașcani. Grindeanu a respins criticile Asociației Pro Infrastructură (API) care a arătat în ultimele zile întârzieri semnificative, lipsă de mobilizare și tronsoane cu bălării și cereale pe loturile Pizzarotti-Retter și Trace-Coni și a pus problemele din teren pe seama studiilor prost făcute care au dus la probleme legate de gropile de împrumut și pânza de apă freatică la doar 70 de centimetri adâncime. De asemenea, ambii constructori au avut și situri arheologice care au întârziat lucrările pe șantier.

Consitrans este firma de proiectare care a realizat documentația tehnică, iar același proiectant are contracte mari precum Ploiești-Brașov sau Autostrada Târgu Neamț-Iași. Ministrul Transporturilor a făcut precizările despre Autostrada Moldovei și în contextul anunțului făcut de Marcel Ciolacu la Antena 3 privind inaugurarea întregii autostrăzi a Moldovei în 2024.

Sorin Grindeanu

„Am dubii cu specialiștii de la API, pe lotul 2 cât și pe lotul 1 de la Ploiești la Buzău, a existat și există o problemă cu gropile de împrumut. Trebuie să fie puse la dispoziție și alte gropi față de cele existente, problema va fi depășită. Nu e o întârziere, am fost acolo pe lotul 2… e mobilizare și la constructorul român și la cel bulgar, dar orice întârziere va fi penalizată de CNAIR. Și mai vreau să transmit ceva: am cerut celor de la CNAIR să nu mai treacă așa ușor peste anumite greșeli făcute de proiectanți, nu e o eroare a CNAIR, e o greșeală care vine din zona de proiectare și studii de fezabilitate. Nu a fost o muncă patriotică, ci a fost plătită, iar aceste greșeli vor trebui să fie îndreptate și să plătească cei care au greșit”, a declarat Sorin Grindeanu.

În continuare, lotul 3 al tronsonului Ploiești-Buzău, respectiv Pietroasele – municipiul Buzău este singurul care nu are un contract semnat, din cauza contestațiilor care par să nu se mai oprească. Lotul 3 al Autostrăzii Ploiești-Buzău (Pietroasele – Municipiu Buzău) are o lungime de 13,9 kilometri și trebuie finalizat în 20 de luni. Pe acest lot urmează să fie construite inclusiv opt poduri și un pasaj cu lungime de 1,26 kilometri. Construcția acestui lot are o valoare de 1,09 miliarde lei.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker