Actualitate

Cum transformă buzoianca Ana Maria Mircea produsele tradiționale românești în artă culinară

Buzoianca Ana Maria Mircea și-a reprezentat cu cinste business-ul pe care îl are împreună cu soțul ei, la show-ul culinar „Chefi la Cuțite”, propunându-le juraților cu un preparat specific din zona Buzăului. În vârstă de 35 de ani, buzoianca administrează Dacia Romanian Dining, un restaurant care a luat naștere în urmă cu doi ani, înainte de pandemie.

Ana Maria Mircea nu se ocupă doar de restaurant, ci și de carmangeria părinților, de unde provin produsele românești care sunt transformate în restaurant în platouri fine dining.

Tăiței meșteșugiți cu babic de Buzău și brânză de Horezu este preparatul care a ajuns pe masa juraților de la „Chefi la Cuțite”. „Se poate și din babicul de Buzău, produs tradițional atestat, să facem un dish rafinat. Bucătăria românească merită să fie ridicată la rang de artă”, a fost mesajul transmis de buzoiancă. La rândul lor, cei trei chefi au fost impresionați de felul în care arăta preparatul și au identificat imediat babicul de Buzău.

Dacia Romanian Dining, situat pe Bulevardul Nicolae Bălcescu, în imediata vecinătate a Blocului „Magnolia”, este  singurul restaurant românesc premiat de Institutul Culinar Francez Auguste Escoffier, cu Grand Diplome, denumit Most Innovative Romanian Restaurant Concept, la Gala Health Beauty & Lifestyle Awards.

Până în acel punct însă, proprietarii și angajații restaurantului au avut parte de consilierea unui Chef renumit, Cătălin Scărlătescu. „Colaborarea cu un bucătar chef cu experiență și notorietate aduce la pachet toată cunoașterea și ani de zile de practică. Evoluezi mult mai ușor și mai repede cu un astfel de om valoros alături. Am început deja să implementăm schimbările recomandate, redecorarea, schimbarea meniului de vară cu bristro și fine dining, cât și evenimentul de Grand Opening, cu artiști și vedete din domeniul Horeca”, spune Ana Maria Mircea.

Ea arată și prin ce se deosebește Dacia Romanian Dining de oferta pieței buzoiene din acest moment: „Ne deosebim, în principal, prin folosirea produselor tradiționale atestate locale în preparate rafinate, produsul nostru vedetă fiind Babicul de Buzău și Pitușca de Buzău. De asemenea, atmosfera și modul rafinat de a servi preparatele românești ne face mândri identitatea noastră; de asemenea, faptul că nu copiem alte gastronomii este un alt mod unic regăsit la Dacia Romanian Dining. La noi, și gustul și forma sunt foarte importante pentru un preparat semnat de Institutul Culinar Francez, Auguste Escoffier, unde ne-am făcut formarea, atât eu cât și colegii mei. Pentru a inventa Produsul Românesc Tradițional în farfurii deosebite, demne de standardele internaționale, este nevoie de multă atenție către savoarea fusion de gusturi cât și aspectul pictat al dish-ului prezentat. În restaurant avem două meniuri, unul Bistro cât și unul fine dining, care fiecare arată diferit și necesită timp de pregătire diferit”.

Bineînțeles că toate argumentele de mai sus generează și un anumit tip de client: „Clientul nostru ideal are o cultură gastronomică dezvoltată și a călătorit pentru experiențe culinare, este un om plimbat, cu gusturi rafinate, educat, care apreciază munca din spatele unei farfurii și vine la noi pentru a se regăsi în comunitatea oamenilor cu adevărat de succes din Buzău. El este de obicei turist, antreprenor, om de cultură, politică sau freelancer, dar ne trec pragul și oameni în căutarea experienței sărbătorilor în familie. Și, da, buzoianul iubește s[ aibă un loc special unde să-și sărbătorească evenimentele importante și să se simtă special. În timpul săptămânii buzoianul servește cafeaua la noi sau are întâlniri de afaceri la prânz, fie în week-end mese la care se bucură cu familia, prietenii sau compania”, mai spune Ana Maria Mircea.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker