Economic

A7 și UMB au adus acasă cei mai buni muncitori plecați în străinătate

Cel mai important constructor din România, Dorinel Umbrărescu, numără în acest moment 5.400-5.500 de angajați, după ce peste 80 la sută din personalul plecat anterior în străinătate a revenit în țară și s-a reangajat la companie, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Mulți muncitori s-au întors în România și după ce Umbrărescu a câștigat mare parte din Autostrada Moldovei, unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură, realizat prin Programul Național de Redresare și Reziliență.

„Discutam cu cel mai mare constructor român în 2020 când lucra pe Craiova–Pitești. Atunci avea 1.200–1.400 de oameni și era în poziția în care era să câștige și loturile 3 și 4 din Craiova–Pitești. Și spunea: «Dacă reușesc să câștig și cele două loturi, îmi vor veni cel puțin 1.000 de oameni care mi-au plecat acum un an din firmă în Europa». Cred că au venit peste 80% din cei care i-au plecat și s-au reangajat la companie. În momentul ăsta cred că are 5.400–5.500 de angajați”, a declarat Scrioșteanu la DIGI24. Acesta a subliniat că salariile au crescut foarte mult în domeniul construcțiilor. „Nu cred ca e vreun salariu sub 4.000–5.000 de lei. Inginerii depășesc 10.000 de lei”, a precizat secretarul de stat.

Întrebat dacă UMB are capacitatea să ducă la bun sfârșit șantiere de peste 400 de kilometri de autostradă și drum expres, Scrioșteanu a răspuns: „Are capacitate de a derula lucrările. Creșterea exponențială pe care a avut-o nu a fost una care să pună în pericol societatea. Merg foarte des pe șantiere și cred că poate să managerieze și să închidă toate proiectele, fiind și în diferite faze de execuție. Nu e ușor, avem mulți kilometri de forat, dar a mai și comandat utilaje, mașini. Se va încadra, unele sectoare ar putea fi gata chiar mai devreme”, spune la Digi 24 secretarul de stat.

De exemplu, șantierul autostrăzii Buzău-Focșani are o evoluție spectaculoasă, iar „furnicuțele” UMB își fac treaba. La finalul săptămânii trecute au fost așternuți primii trei kilometri de asfalt un sector care asigură joncțiunea între Tronsoanele 2 și 3 ale acestei autostrăzi (parte din A7). Menționăm că lucrările pe acest lot au început în urmă cu două luni, dar aici muncitorii lucrează zi și noapte, spre deosebire de alte șantiere ale Autostrăzii A7.

Umbrărescu are parafate contractele pe toate cele șapte bucăți din Autostrada A7 Buzău-Bacău: 178,34 kilometri cu 10,75 miliarde lei fără TVA și termene de execuție 20 luni (capetele de la Buzău și Focșani), 26 (sectoarele din centru pe Buzău-Focșani) și respectiv 30 luni pe Focșani-Bacău. Acestora li se adaugă restul de trei tronsoane pe Bacău-Pașcani: 77,39 kilometri pentru, probabil, 80 la sută din valoarea estimată de CNAIR, adică aproape 4,7 miliarde lei fără TVA. Termen: de asemenea 30 luni. UMB își trece în cont toți cei 255,735 kilometri pe A7 între Buzău și Pașcani, 10 loturi. În total, cu proiectele mai „vechi”, cel mai puternic antreprenor general pe infrastructura rutieră din România adună 409 kilometri de autostradă și drum expres.

Scrioșteanu a mai spus că grupul UMB e în creștere și că a mai comandat utilaje, mașini. „Se bazează aproape exclusiv pe forțe proprii. Cred că o să mai ia și câțiva antreprenori pe anumite zone. Per total cred că se va încadra, s-ar putea ca unele sectoare să se termine mai repede decât s-a contractat”, a anticipat secretarul de stat.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker