Economic

A7: Răsare soarele pe Lotul 3?

Luni, 22 mai, a fost desemnat constructorul pentru ultimul lot din Autostrada Moldovei rămas necontractat. Constructorul turc Tekfen este desemnat câștigătorul lotului 3 din tronsonul Ploiești-Buzău. „Lotul Pietroasele-Municipiul Buzău a fost atribuit constructorului turc TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. la valoarea de 1,15 miliarde de lei (fără TVA). După reevaluarea ofertelor și după respingerea contestației Danlin XXL SRL de către Curtea de Apel București CNAIR a desemnat un nou constructor”, spune Cristian Pistol, șeful Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Dacă nu vor exista contestații, CNAIR ar putea semna contractul cu turcii. „După trecerea termenului legal de 10 zile, dacă nu vor fi depuse noi contestații, este posibilă semnarea contractului pentru construcția ultimului din cele 13 loturi ale A7 finanțate din PNRR. Lucrările care includ 8 poduri și un pasaj (1,26 km), trebuie finalizate în 20 de luni, după emiterea Ordinului de Începere”, spune Pistol.

Autostrada Moldovei, A7, are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 320 de km) a fost prinsă pe finanțare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026.

Până în acest moment au fost contractate toate tronsoanele, cu excepția Petroasele-Buzău (circa 13,9 km). De la Buzău până la Pașcani Autostrada A7 are același constructor, românii de la UMB.

Drum lung și anevoios

În luna februarie a anului 2022, CNAIR anunța că lotul 3 era câștigat de către bihorenii de la Drum Asfalt (Selina), rezultat care a fost contestat. La data de 27 octombrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat un nou câștigător al licitației pentru lotul 3 din Autostrada Ploiești – Buzău, respectiv asocierea Nurol – Makyol. Tot pe 27 octombrie, CNAIR a respins din nou oferta asocierii Danlin XXL – Hydrostroy AD – VDH AD ca neconformă, din cauză că experiența unor ingineri ai asocierii nu ar corespunde cerințelor de la licitație. Nemulțumit de noul rezultat al procedurii, constructorul din județul Neamț Danlin XXL a depus contestație la CNSC. De asemenea, au mai formulat contestație și turcii de la Tekfen, însă fără succes.

La finalul anului 2022, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis în parte contestația Danlin XXL la licitația pentru lotul 3 Pietroasele/Stâlpu – Buzău (13,9 km) din Autostrada Ploiești – Buzău, după ce fuseseră desemnați câștigători turcii de la Nurol. Astfel, semnarea contractului pentru ultimul lot din primul tronson al A7 a fost amânată.

Danlin nu s-a oprit și dosarul pentru lotul 3 a ajuns la Curtea de Apel București, acolo unde, într-un final, contestația depusă de Danlin a fost respinsă, iar CNAIR a reevaluat ofertele. Astfel, în data de 22 mai s-a stabilit că turcii de la Tekfen sunt câștigătorii lotului 3. Acum, dacă nu vor fi depuse contestații, CNAIR ar putea semna cu Tekfen. În cazul în care vor apărea iar contestații pentru acest lot, lucrurile vor mai întârzia.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker