Economic

A7 Ploiești-Buzău are toate autorizațiile de construire. Ce urmează?

Ministerul Transporturilor a emis autorizațiile de construire și pentru celelalte două loturi ale Autostrăzii Ploiești-Buzău, cel mai avansat segment din Autostrada Moldovei, proiect finanțat prin PNRR.

Pentru primul lot, Dumbrava-Mizil, autorizația de construire este eliberată încă de jumătatea lunii aprilie, dar procedeul este acum îngreunat de o contestație depusă chiar în ultima zi la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. De cealaltă parte, pentru lotul al doilea al autostrăzii, respectiv Mizil-Pietroasele, atribuirea ar trebui să fie acum doar o formalitate, după ce CNSC a respins contestația pe care o făcuse Strabag.

„Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru Autostrada Ploiești-Buzău, lotul 2, km. 21-km. 49, Etapa I. Lucrările se vor executa pe coridorul de expropriere pe raza localităților: Râfov, Dumbrava, Drăgănești, Albești–Paleologu, Tomșani, Colceag, Baba Ana, din județul Prahova, Săhăteni, Ulmeni, Movila Banului, Stâlpu, Buzău, Țintești, din județul Buzău. Lucrări de drum: lucrări de artă, lucrări la poduri (20 poduri), noduri rutiere (intersecție cu DJ 100 C la Baba Ana și intersecție cu DJ 203 C la Ulmeni). Valoarea lucrărilor autorizate 1.271.449.533 lei. Durata de execuție 20 de luni”, se specifică în autorizația de construire.

Pentru primul lot, Dumbrava – Mizil (câștigat de Pizzarotti), pe 28 aprilie s-a depus o contestație la CNSC, în timp ce pe lotul 3, Pietroasele – Buzău, CNSC a admis parțial două contestații și a dispus reevaluarea ofertelor. Rezultatul îl vom afla după ce vor trece cele 45 de zile în care CNSC va analiza contestațiile depuse și va veni cu un verdict precis.

Reamintim că întreaga autostradă, până la Pașcani, adică peste 320 de km, ar trebui să fie gata în 2026, pentru că finanțarea se face din bani europeni, prin PNRR. De la Buzău, autostrada ar urma să continue până la Focșani, apoi până la Bacău și Pașcani, adică 320 de km, pentru că, în cele din urmă, să ajungă până la Siret. Autostrada care leagă Muntenia de Moldova e formată dintr-o suită de proiecte, pentru care s-a licitat separat în ultimii ani, însă nu s-a construit încă nimic. A7 ar urma să fie cel mai important proiect de infrastructură din Moldova, care absoarbe cei mai mulți bani din PNRR, adică peste 25 de miliarde de lei. Autostrada A7 acumulează deja întârzieri, iar contestațiile depuse de diferite firme vor îngreuna și mai mult situația. Mai mult, după finalizarea acesteia, autostrada ar urma să preia mare parte din traficul de pe „Drumul morții”, de altfel singura bretea care face legătura Capitalei cu orașele din Moldova, motiv pentru care este și cel mai tranzitat drum. Cauza multiplelor accidente care se întâmplă pe acest drum este construcția, DN2-E85, care are câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi care consideră că ar mia fi încă o bandă de circulație.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole similare