Economic

VIDEO / A7: Noi imagini de pe cel mai avansat lot UMB

Au apărut noi imagini de pe șantierul Autostrăzii A7 Buzău – Focșani. În materialul video publicat pe  profilul de facebook „Raducu P Drum”, al unui împătimit al filmărilor cu drona de pe șantierele drumurilor de mare viteză din țară, se pot observa cât de avansate sunt lucrările la lotul 4 Mândrești – Munteni, unde constructorul UMB are cel mai mare avans, de peste 15 la sută grad de realizare. Aceasta în timp ce Lotul 1 are 12 la sută grad de execuție, iar Loturile 2 si 3 sunt la 13 la sută grad de execuție pe secțiunea Buzău – Focșani. Tot pe acest segment al Autostrăzii A7 au apărut și primii kilometri de asfalt, pe un sector care asigură joncțiunea între tronsoanele 2 și 3. Dorinel Umbrărescu a câștigat trei din patru tronsoane din Autostrada A7 Ploiești – Pașcani (Buzău – Focșani, Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani). Este vorba de peste 250 de kilometri pe care trebuie să-i finalizeze până în 2025.

Celălalt tronson, respectiv Ploiești-Buzău, a fost câștigat de Pizzarotti – pe lotul Ploiești-Mizil – și de asocierea româno-bulgară Coni-Trace, pe lotul Mizil-Pietroasele. Din păcate, pe cele două șantiere lucrările nu sunt la fel de avansate ca pe șantierele UMB, dar ultimele imagini de pe șantierul Coni-Trace arată o forfotă mare în teren. Constructorul bulgar Trace a mobilizat sute de oameni și utilaje pentru a mări ritmul lucrărilor, profitând de vremea bună. Până la finalul anul viitor, pe acest segment se va circula, a promis Georgi Ivanov, managerul de proiect Trace România. Vremea bună ține cu constructorii, care pot crește ritmul execuției lucrărilor în aceste zile însorite. De la această regulă nu face excepție nici Trace, care vrea să-și arate capacitatea operațională.

Pe lotul 3, Pietroasele-Buzău, nu putem vorbi momentan despre un constructor, din cauza contestațiilor care au ajuns, din nou, la Curtea de Apel București. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, este de părere că vinovați pentru aceste întârzieri sunt cei de la CNSC.  „Pe lotul 3, Ploiești – Buzău, unde este o asociere între Nurol și Makyol, deși noi, anul trecut, CNAIR-ul a dat această asociere ca și câștigătoare, ultima decizie a CNSC – după ce anul trecut o desființa ca soluție câștigătoare (Nurol – Makyol) – să fie că trebuie să revenim la soluția de anul trecut. Există niște domni la CNSC, care parcă sunt dincolo de orice, eu  n-am văzut niciunul să fie magistrat, dar au pretenții de acest statut”, a precizat Grindeanu.

Articole similare