Economic

A7 / Consilierul lui Grindeanu despre Pizzarotti: „Să punem jordia pe ei”

Noul raport de progres al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) arată un progres semnificativ pentru asociația româno-bulgară de pe lotul 2 al Autostrăzii Ploiești-Buzău. Drumarii din Bulgaria și România au ajuns la un stadiu fizic de execuție de 12-13 la sută, un progres dublu față de primul lot, Dumbrava-Mizil, unde lucrează Asocierea Pizzarotti-Retter.

Pentru ambele loturi, Ploiești (Dumbrava) – Mizil cu o lungime de 21 km, respectiv Mizil – Pietroasele (28 km) lucrările au început în august 2022, cu un avans de două săptămâni pentru șantierul Trace-Coni și cu probleme din cauza siturilor arheologice pe Lotul 1 Pizzarotti.

Cătălin Urtoi

Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a povestit recent, într-un podcast, despre situația de pe Autostrada A7: „Referitor la A7 suntem cu 5,8 stadiu de realizare pe Dumbrava – Mizil unde lucrează Pizzarotti (n.r, asociere cu Retter România și subcontractor IBB) și știm de săptămâna trecută că s-a transmis acolo o notificare pentru întârziere, de asemenea, pe lotul 2 între Mizil și Pietroasele suntem la un progres de 12-13 la sută. S-a ieșit din pământ, se lucrează la podurile de acolo, asta ne-a informat managerul Coni (n.r., constructorul din Prahova). De la Buzău la Pașcani pe cele 10 loturi unde lucrează UMB se fac lucrări de decopertare și structuri”, a transmis Cătălin Urtoi, într-un podcast realizat cu activistul ieșean Irinel Bucur. Cât despre soluțiile pe care Ministerul Transporturilor le are pentru a reuși să recupereze întârzierile de pe lotul unde lucrează Pizzarotti, Cătălin Urtoi a răspuns metaforic: „Să punem jordia pe ei”.

La jumătatea lunii, Compania de Drumuri a trimis constructorului Pizzarotti (Italia) o notificare de întârziere pentru șantierul primului lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău. Cristian Pistol, șeful CNAIR, a anunțat că nu este mulțumit de progresul de șantier pe lotul de 21 de kilometri Ploiești (Dumbrava) – Mizil, un tronson pe care Asocierea Pizzarotti – Retter este la doar 5,8 la sută, deși ar fi trebuit să ajungă la 9-10 la sută, conform graficului estimat. Termenul contractual este mai 2024, finanțarea fiind asigurată prin PNRR.

Anul viitor vom avea primii kilometri dați în folosință

Cătălin Urtoi, care este și membru în Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale pentru Investiţii Rutiere (CNIR), a susținut o conferință de presă despre stadiul lucrărilor la autostrada A 7. Acesta a declarat că A7 Ploiești-Pașcani va fi gata peste doi ani, iar primii kilometri dintre Ploiești și Buzău vor fi predați anul viitor.

„Se lucrează serios pe A7 şi vă pot spune că autostrada va fi gata în 2025, cu un an înainte de termen”, a afirmat Cătălin Urtoi, citat de ziare.com.

  • Pentru Lotul 1, Ploiești – Mizil (21 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 22 august. Primele două luni sunt alocate lucrărilor pregătitoare, deminare, descărcări arheologice, încă nefinalizate.
  • Pentru Lotul 2, Mizil – Pietroasele (28 km), CNAIR a semnat contractul de execuție în 7 iunie 2022, iar ordinul pentru începerea lucrărilor a fost emis începând cu data de 11 august.
  • Singurul lot fără constructor din cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei A7 rămâne tronsonul Pietroasele – Buzău, respectiv Lotul 3 cu o lungime de 14 km, procedura fiind în reevaluare după contestația admisă a constructorului Danlin.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker