miercuri, 23 septembrie 2020

A reizbucnit scandalul Toma-Neagu. Victorie de etapă pentru președintele Consiliului Județean

Un scandal de proporții a izbucnit, miercuri, la vârful organizației buzoiene a Partidului Social Democrat, în timpul unei ședințe a Biroului Executiv  Județean, desfășurată on-line, consacrată validării candidaților PSD Buzău la alegerile locale din 27 septembrie. Pe parcursul acesteia, menită a fi o întrunire fără surprize, o formalitate necesară statutar, primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, care este și președinte al organizației municipale, a anunțat că nu îl susține pe președintele Consiliului Județean, Petre Emanoil Neagu, pentru un nou mandat în fruntea acestei instituții. Toma a invocat, în special, atitudinea permanent ostilă față de municipiul Buzău în timpul disputei cu conducerea Companiei de Apă pe vremea când aceasta era asigurată de Ionel Tescaru. În schimb, Toma a anunțat că l-ar dori drept candidat la șefia Consiliului Județean pe senatorul Lucian Romașcanu, purtător de cuvânt al Partidului Social Democrat.

Ședința a fost suspendată până în această dimineață, când lucrurile au fost tranșate însă în favoarea lui Neagu, care rămâne candidatul social-democraților buzoieni la șefia Consiliului Județean.

3 COMENTARII

  1. Firica și-a mai asigurat un nou mandat. Abia ce au expirat 20 ani din cei 25 de contract de concesiune a Primăriei Bucureștiului cu Apa Nova că l-au și prelungit (zic eu nelegal, dar ce mai contează, România este de mult timp țara tuturor posibilităților) cu 12 ani, până în 2037. Firescul era ca la expirarea celor 25 ani de concesiune să aibă loc o nouă licitație sau să se remunicipalizeze distribuția de apă, adică să revină în administrarea Consiliului Local, exemplul fiind Primăria din Sofia (www.remunicipalisation.org/#case_Sofia) care nu va mai da în administrare privată distribuția apei după expirarea în 2025 a celor 25 ani de concesiune cu aceeași firmă implicată și la București și anume Veolia. Bulgarii ne-au dat clasă și la acest capitol.

  2. Serviciile publice de primă necesitate, apă, curent, gaz, țin de siguranța națională care, în condiții normale, nu poate fi încredințată firmelor străine și nici măcar celor autohtone private, întrucât rațiunea de a fi a entității private este realizarea de profit, deziderat economic corect, dar contraproductiv când este vorba despre servicii publice vitale. Domnul Premier, competent, curajos și patriot, Orban a explicat liderilor europeni că el nu mai poate cere sprijinul electoral al unor cetățeni cărora o firmă privată străină le poate stinge becul, opri gazul sau apa discreționar, cu eludarea interesului public. Bravo lui. P.S. Evident, de Viktor vorbim!…

  3. Toma se face că nu pricepe cine trage de fapt sforile în legătură cu operatorul buzoian care administrează distribuția de apă și în general distribuția de apă la nivel național. S-a stabilit cu mult timp înainte cine să vândă românilor bunul mai valoros chiar decât aurul, lăsat cu generozitate de Dumnezeu românilor! După ce au fost hușuiți din Germania, francezilor de la Veolia li s-a promis o vacă de muls mult mai productivă, distribuția de apă a coloniei România.
    Mulți mă apostrofau că ce treabă are Veolia cu Tescaru. Numirea ca Președinte al Autorității Naționale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (www.anrsc.ro) a lui Tescaru demonstrează că nu m-am înșelat și am intuit corect cine și de ce trage sforile. Tescaru nu este decât o coadă de topor dispus să trădeze interesele românilor pentru câțiva arginți în plus. Și o face cu măiestrie!
    Mai reamintesc doar faptul că tendința din țările pe care le privim ca etalon în ceea ce privește utilitățile publice este aceea de remunicipalizare (www.remunicipalisation.org) adică administrarea utilităților publice să revină comunităților acolo unde au fost înstrăinate firmelor private. Și aici nu este vorba de firme private străine! Ci de firme private în general. Primăria din Paris a hușuit chiar firme franceze, Veolia și Suez, firme înființate pe vremea lui Napoleon (www.remunicipalisation.org/#case_Ile-de-France). Nu este firesc ca o firmă privată să administreze utilități publice (apă, curent electric, gaze naturale, gunoi, transportul în comun) pentru că obiectivul principal al oricărei firme private este maximizarea profitului iar acesta se face pe seama întregii comunități. Firesc este ca reprezentantul comunității să administreze utilitățile publice pe principiul nonprofitului. Oare de ce nu luăm exemplul hunului Orban care a înființat în 2015 o companie națională de utilități publice pe principiul nonprofitului (www.nemzetikozmuvek.hu)? Poate pentru că Ungaria este încă o țară iar România a devenit o biată colonie.

Comments are closed.

loading...
error: Content is protected !!