Economic

5 Motive Să Investești În Brandul Afacerii Tale (Concret, Cu Dovezi)

O mulțime de antreprenori și-ar putea duce afacerea la următorul nivel dacă ar înțelege beneficiile unui brand sănătos. Am studiat mult publicitate, marketing, branding și toate studiile arată același lucru în privința asta. Așa că azi o să-ți dovedesc și ție că investiția merită prin date concrete. Afacerile altora deja au profitat de puterea unui brand în care au investit sau profită chiar acum. Așa că hai să începem! La ce te ajută să investești în branding? Ți-am pregătit 5 motive și dovezi!

Motivul 1

Percepția consumatorului

Fii sincer. Nu te-ai simțit niciodată mai distins, mai profesionist, mai atractiv după ce ai folosit produsele unui brand?

N-ai auzit niciodată de oameni care nu vor să cumpere din piață pe motiv că nu au încredere în ce cumpără de acolo, așa că merg la supermarket? Deși poate că tu știi sigur câțiva vânzători din piață care vând produse superioare calitativ, naturale, mulți alții nici nu se gândesc.

Sau nu te-ai întrebat niciodată de ce mai mulți consumatori ar alege mereu produsele unui brand, în ciuda altor produse cu aceleași trăsături, vândute sub anonimitate?

Știi de ce? Ai ghicit.

Studiile arată că dacă folosește produsele unui brand, consumatorul are senzația că devine mai bun și tocmai din motivul ăsta îi crește și nivelul performanței. Da, e placebo. Cu alte cuvinte, poate nu-ți dai seama, dar dacă folosești stiloul brandului x vei avea senzația, doar senzația, că scrii mai frumos, mai repede, mai bine, decât în cazul în care ai folosi un stilou anonim. În plus, produsele branduite sunt percepute ca fiind mai calitative față de cele generice.

Motivul 2

Valoarea companiei

Așa cum tu și anturajul tău aveți valori comune și credeți în aceleași lucruri, consumatorii sunt mai atrași de brandurile care le seamănă.

Ei bine, prin branding, selectezi un public țintă la care brandul afacerii tale își dorește să ajungă.

Așa reușești nu doar să atragi exact consumatorii pe care îi consideri ideali, ci și să diferențiezi brandul tău din mulțimea de branduri, să ieși în evidență, nu? Că doar începi să vorbești despre ceva ca brand, să susții cauze, să îți arăți personalitatea. Iar asta e ceva ce consumatorii își doresc vs un brand care nu le transmite nimic, niciuna dintre valorile de care vorbeam mai devreme.

Dar STAI! 2 în 1

Dacă brandul și consumatorul se potrivesc atât de bine, asta înseamnă că urmează să devină loiali. Brandul va susține în continuare aceleași cauze, își va păstra personalitatea, iar consumatorul va continua să consume.

Dar STAI! 3 în 1.

Ce face consumatorul când îi place un produs? Exact. Îl recomandă și altora. Iar 92% dintre aceștia au mai multă încredere în recomandări. E probabil cea mai puternică metodă de promovare. Și e gratuită.

Dar STAI! 4 în 1

Ce faci când ai mai mulți consumatori care au încredere în produsele tale? Poți crește prețurile. Cu vreo 20% sau mai mult. Dacă cineva ar veni la tine și ți-ar spune că de mâine poți avea venituri cu 20% mai mari? Și asta doar printr-o investiție de moment?

Eh. Și așa ajungi de la o bază mică de clienți și venituri mici, la o companie mult mai valoroasă.

Motivul 3

Angajați mulți și productivi

Probabil deja te-ai lovit de multe ori de problema asta – nu găsești oameni. Nu găsești oameni care să adere la misiunea companiei tale și să lucrați împreună. Vrei și tu să angajezi o persoană care să vrea să pună umărul la obiectivele businessului.

Nu spun că asta e cheia și că îi vei găsi imediat pe oamenii ăștia dacă investești în branding, dar sigur ar putea avea un impact. Un brand atrage mai mulți candidați la interviu față de competiție.

În plus, știi cum e atunci când tu, ca om ai o poveste similară cu o persoană publică, să zicem, sau un influencer. Începi să vrei să interacționezi cu persoana aia, o asculți mai mult și îi dedici timp…cumva.

Asta se aplică și în cazul angajaților. Cei care lucrează pentru tine se vor dedica mai mult misiunii, viziunii companiei dacă au o relație mai puternică cu ea.

Motivul 4

Respectul față de companie

Sunt sigur că ți s-a întâmplat ca o altă persoană să te respecte mai mult după ce a aflat mai multe despre tine. Înainte era precaută pentru că nu știa cine ești. Dar odată ce a aflat, a vrut să faceți echipă la un proiect sau pur și simplu nu te mai trata ca pe ‘ăla pe care nu îl cunosc’.

La fel stau lucrurile și cu brandul companiei tale. Din momentul în care spune clar cine este, ce face și ce își dorește, afacerea ta devine cunoscută și respectată, nu doar de către clienți. Un brand e un partener mai credibil, mai de încredere, așa că are și el șanse mai mari să facă parteneriate strategice cu alte companii, parteneri media, sau furnizori importanți. Să facă echipă într-un proiect, cum ziceam.

Îți las aici un link cu o serie de astfel de parteneriate. Tu câte crezi că ar mai fi avut loc fără investițiile în branduri?

Motivul 5

Consistența afacerii

Multe afaceri au o mare problemă. Nu știu cine sunt, de ce există și ce își doresc. Dacă ar trece printr-un proces de branding, ar fi obligate să sape adânc, să descopere cine sunt cu adevărat, pentru ca pe această fundație să poată construi un business puternic și longeviv.

O afacere cu un brand în spate știe mai bine cine este pentru că a definit asta în cuvinte, imagini, acțiuni și așa mai departe. Când în business nu mai știi ce decizie să iei, te poți întoarce la – cine suntem ca brand și de ce existăm, iar apoi sigur vor veni și răspunsurile pe care le căutai.

Dovada? Păi aruncă un ochi la orice companie de succes și ai să vezi că de-a lungul sutelor de ani de existență au rămas aceiași.

BONUS: Mai puține cheltuieli

Ți-am dovedit că dacă investești în branding, produsele afacerii tale vor fi percepute drept mai calitative, consumatorii vor fi loiali, numeroși și îți vei crește veniturile, vei avea angajați mai pasionați și mai eficienți, vei obține mai ușor oportunități de business. Da, ai intuit bine.

Toate astea se traduc prin – cheltuieli mai mici. Păi ia să vedem:

Cât ai de investit ca să îi convingi pe oameni să îți cumpere produsul – puțin spre 0.

Cât ai de investit ca să îi loializezi? Tre să schimbi produsul, să te dai peste cap? Nu. Deja au fost atrași de brand și de misiunea lui.

Cât vei cheltui pentru a atrage oameni pasionați în echipa ta? Mai puțin. Ei își vor dori să lucreze la tine.

Cât te mai costă parteneriatul cu un alt brand pe măsura voastră? Mai puțin pentru că acum sunteți mai apropiați ca vizibilitate.

Câte greșeli de business ai să mai faci? Mai puține, și tot mai puține vor fi pierderile.

Ce spui? Ți-ai mai schimbat părerea despre investiția în branding? Dacă te tentează să afli mai multe despre ce ar presupune, click aici.

Iar dacă vrei să vezi o parte dintre brandurile pe care le-am creat până acum, click aici.

Articole similare