Monden

STUDIU: Cât investesc românii în shopping-ul online? Iată ce spun cifrele!

Nu intotdeauna ai timp sa colinzi magazinele si sa te lasi purtat de valul sesiunilor lungi de shopping. Timpul limitat, proiectele zilnice si ritmul alert in care te afli nu iti permit sa faci adesea ocoluri prea lungi in drumul tau. Iti ramane tot mai putin timp pentru cumparaturi, iar acest lucru poate deveni o ingrijorare atunci cand faci parte dintr-o societate bazata pe consum. Asadar, din ce in ce mai multi oameni gasesc solutia potrivita in cumparaturile online, pornind cu usurinta intr-un tur virtual, unde pot gasi tot ceea ce au nevoie, numai la un click distanta.

Platile online sunt in crestere, iar Romanii incep sa se adapteze tot mai mult acestui stil de viata.

Conectati intr-un numar din ce in ce mai mare la internet, Romanii raman inca in urma, fata de ceilalti frati europeni, la capitolul cumparaturi online. Cu toate acestea, conform unui studiu realizat de GPeC si iSense Solutions, un procent nu mai mic de 53% dintre utilizatori opteaza pentru cumparaturile online, cash sau cu cardul bancar. In ultimul an s-a observat o crestere considerabila, mai ales in jurul mediei de varsta 40-50 de ani.

Motivele principale pentru care majoritatea opteaza pentru cumparaturile online raman acelasi, principalele fiind timpul redus si o varietate imensa pe care internetul ti-o poate oferi. Astfel, este foarte simplu sa compari, sa te documentezi despre produsele favorite si sa le achizitonezi cu un minim de efort. Un procent de 65% din cei care platesc produsele online, declara ca nu sunt niciodata siguri de faptul ca acestea corespund imaginilor si descrierilor de pe site. 58% dintre cumparatori prefera sa isi faca cumparaturile in magazinele din mall-uri, considerand un avantaj faptul ca pot testa, proba si evalua fizic produsul dorit.

Ce produse se cumpara cel mai bine in mediul online?

Cele mai bine cotate produse sunt electronicele, electrocasnicele, articolele vestimentare si incaltamintea, accesoriile fashion si cele decorative, pentru locuinta. Cele din domeniul cosmetic se afla in acelasi top, la fel si produsele farmaceutice care se afla printre primele locuri in preferintele consumatorilor. Faptul ca produsele pot fi schimbate sau returnate constituie un mare avantaj. Poti verifica, cu ajutorul unui ghid special aferent fiecarui site din domeniul fashion, marimile si dimensiunile articolelor de imbracaminte si incaltaminte, pana la cele mai mici detalii. De asemenea, cumparatorii au posibilitatea de a compara preturile mai multor site-uri, al produselor din acelasi brand, precum pretul ghetelor de dama sau de barbati, articole sportive, cele destinate sporturilor de iarna, accesorii, gadget-uri si multe altele.

Numarul romanilor care apeleaza la plata cu cardul, chiar si in rate, este in continua crestere.

Si in anul 2018-2019 se pastreaza un procent destul de mare pentru cei ce aleg sa plateasca coletul livrare, prin ramburs. Se remarca, totusi, o crestere de 21% pentru valoarea sumelor achitate cu cardul. Romanii au cheltuit, in medie, 300 de eur pentru magazinele online din strainatate, valoarea investitiilor fiind in plina crestere.

Majoritatea romanilor cumpara de pe internet atunci cand se lovesc de oferte carora nu le pot rezista, strategie ce aduce din ce in ce mai multi adepti ai cumparaturilor in mediul online. Asadar, expertii recomanda o informare riguroasa supra produselor alese si analizarea preturilor si ofertelor reale pe mai multe site-uri, pentru a se evita orice tip de frauda.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker