Educație

Școala 15, gazdă pentru elevi și profesori din patru țări, în cadrul proiectului „STEAM like Leonardo”

Reprezentanții Școlii nr. 15 „George Emil Palade” continuă proiectul european ce poartă numele marelui artist și inventator Leonardo da Vinci. După deplasarea din luna martie, în Spania, buzoienii sunt acum gazde pentru ceilalți parteneri din proiect. Este vorba despre opt reprezentanți, două cadre și șase elevi, din fiecare țară parteneră: Spania, Polonia, Italia și Belgia.

Proiectului Erasmus+, „STEAM like Leonardo” gravitează în jurul minții polimorfe a lui Leonardo da Vinci, care a deschis multe porți ferecate la momentul existenței sale, lăsând moștenire, astfel, generațiilor ulterioare, nenumărate chei cultural-stiintifice. Educația secolului XXI caută să se adapteze noilor tehnologii, promovând aplicații care se dovedesc nu numai pe pla­cul educabililor, dar care permit colaborarea între partenerii aflați în diferitele țări europene.

Vizita partenerilor străini la Buzău se derulează în perioada 20-26 mai și are câteva obiective educaționale clare.

Oaspeții sunt găzduiți în casele buzoienilor

„Tema generală este Leonardo Anatomistul, iar din aceasta derivă câteva subteme conectate învățării moderne integrate, denumite prin intermediul acro­nimului STEAM – Știință, tehnologie, Inginerie, Artă și Matematică. România primiște acești parteneri nu numai în școală, ci și în casele celor 24 de elevi gazdă. Astfel, cei 48 de elevi vor fi implicați în activități educaționale inedite atât prin temele propuse, cât și prin maniera în care acestea se vor desfășura – interacțiu­nea între echipele internaționale”, declară Camelia Timofte, profesor coordonator al proiectului.

Partenerii vor forma echipe mixte cărora li se vor oferi oportunități didactice de a-și dezvolta competentele lingvistice, sociale, de comunicare și ­di­gitale.

Workshopurile vor favoriza atât schimbul de bune practici, cât și autonomia în gândire și stima de sine, prin componenta sa de explorare și identificare de soluții pentru rezolvarea sarcinilor de lucru propuse.

Basolerief uman, mașini eco și anatomia mâinii și a inimii

Interacțiunea membrilor echipelor se va face în limba engleză, elevilor oferindu-li-se libertatea de a  folosi aplicații moderne ale tehnologiei digitale.

„Printre temele care vor fi realizate amintim: basolerieful uman din ghips, glitter canvas, mașini eco, proporția divină și scheletul uman. Toate aceste teme au conexiuni cu preocupările științifice ale lui Leonardo și sunt propuneri inedite care nu sunt cuprinse în curriculumul tradițional gimnazial. Cadrele didactice au adaptat astfel curricula temei schimbului interșcolar, ceea ce a facilitat nu numai îmbogățirea repertoriului didactic personal, dar și motivarea participanților, care vor fi entuziasmați de ineditul formatului educativ”, a mai declarat prof. Camelia Timofte.

Ceea ce propune cu adevărat unic întâlnirea de la Buzău este realizarea temelor în colaborare internațională online despre anatomia mâinii și a inimii. Partenerii au format echipe mixte și au elaborat, folosind aplicația genial.ly, produse educaționale. Coordonarea s-a realizat de către diferiți profesori ai celor cinci țări, astfel încât elevii au beneficiat de experiență inedită de a se afla ghidați online de către profesori din instituțiile eropene partenere. Aceste produse vor fi vizionate pe timpul mobilității, dar și alte prezentări ale fiecărei țări partenere, fiind realizate special pentru acest schimb.

România se promovează prin personalitățile remarcabile, precum Emil Palade, patronul spiritual al școlii, laureat Nobel în domeniul medicinii, și prin sculptorul Constantin Brâncuși, o paralelă peste secole, cu vizionarul da Vinci.

 

2 Comentarii

  1. Sa nu uit a mentiona faptul ca doar cei de la clasa 8A (cei cu bani/ cei privilegiati) au avut sansa sa concureze pentru Erasmus.

  2. Daca ati stii cat de urat au fost tratati cand au ajuns la scoala… Multi copii au facut glume proaste cu ei, au ras de ei injurandu-i in limba romana, mai apoi i-au injurat si in limba lor. Se vedea ca nu se simt prea confortabil si ca nu voiau sa mai stea acolo. Ma rog, asta e Buzaul. Dar va rog sa va informati exact inainte sa faceti un astfel de articol pentru ca trebuie sa luam atitudine in ceea ce priveste comportamentul buzoienilor. (Sunt elev al scolii „G.E. Palade” si stiu cum au decurs lucrurile)

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker