Elevii Școlii 15, o nouă deplasare în Italia, în cadrul proiectului STEAM like Leonardo
Școala 15 „George Emil Palade” se pregătește de o nouă mobilitate în cadrul proiectului Erasmus+ STEAM like Leonardo. În luna octombrie, șase eleve însoțite de două cadre didactice vor merge timp de o săptămână în Perugia, pentru un schimb de experiență la Liceul „Galileo Galilei”, alături de partenerii lor din Spania, Belgia și Polonia. Tema mobilitătii este „Leonardo Vizionarul”.
Programele Erasmus+ oferă organizațiilor școlare posibilitatea de a se implica în schimburi de experiență cu alte instituții europene similare. Câteva obiective generale sunt vizate prin derularea acestor programe: schimburi de bune practici între școlile europene, încurajarea practicilor inovative prin motivarea colaborării, promovarea obiceiurilor și a tradițiilor comunităților implicate prin schimburi interculturale, afirmarea identității culturale prin acceptarea diversității și promovarea echității sociale.
Implicarea Școlii „George Emil Palade” în proiectul Erasmus+ STEAM like Leonardo a permis angrenarea resurselor umane ale instituției în activitățile proiectate în aplicația proiectului.
„După primul an de implementare a proiectului, chestionarele de satisfacție au pus în valoare câteva beneficii semnificative atât pentru cadrele didactice implicate, dar mai ales pentru cei 24 de elevi direct conectați în colaborarea cu partenerii europeni. Printre acestea amintim lărgirea repertoriului didactic al cadrelor didactice prin aprofundarea și implementarea unor scenarii didactice proiectate din perspecriva abordării STEAM (știință, tehnologie, inginerie, artă și matematică). De asemenea, s-a realizat o colaborare internațională și schimbul de experiență prin coordonarea echipelor mixte de către profesori experți pe platforma etwinning. Fiecare instituție a furnizat un profesor expert pentru coordonarea unei echipe internaționale: astfel, schimbul de bune practici s-a realizat pe două paliere – pe de o parte colaborarea în echipe între elevii parteneri pentru realizarea unei teme, pe de altă parte îndrumarea echipei de către un mentor partener. Un alt beneficiu al proiectului a fost utilizarea unor aplicații online colaborative pentru realizarea unor teme: timeline, genial.ly, canva, biteable etc. Elevii s-au inițiat cu aceste aplicații online gratuite care le-au permis colaborarea interțări pentru îndeplinirea unor sarcini ale proiectului. Produsele educaționale realizate pot fi vizualizate pe site-ul proiectului, https://steamlikeleonardo.weebly.com/leonardo-the-anatomist.html”, se arată în comunicatul Școlii „G. E. Palade”.
O altă componentă a proiectului a fost cea de interacțiune culturală între partenerii internaționali. Familiile gazdă au permis contactul elevilor cu tradițiile culturale locale și naționale – specific arhitectonic, legende locale, personalități marcante ale comunității, sărbători și festivaluri, elemente gastronomice etc.