Educație

Cascadorii Râsului / Cum erau președinții unui centru de examen din Buzău să nenorocească 130 de elevi la Evaluarea Națională

Întâmplări demne de Cascadorii Râsului la Eva­luarea Națională în Liceul „Ștefan cel Mare” din Rm. Sărat. Instituția de învățământ a fost unul dintre cele 34 de centre de examen de la nivelul județului, unde elevii au susținut, marți și joi, cele două probe scrise. După prima probă a Evaluării Naționale, cea la Limba și Literatura Română, care a avut loc marți, 18 iunie, președintele centrului de examinare, Vasile Neculăiasa, care este și directorul Liceului „Ștefan cel Mare”, a încurcat ștampilele. Astfel, lucrările au fost ștampilate cu ștampila liceului și nu cu ștampila-tip specifică Evaluării Naționale, existând riscul ca toate cele aproape 130 de lucrări înregistrate la centrul de examen din Rm. Sărat să fie anulate. Metodologia prevede folosirea unei ștampile-tip pentru ca, odată ajunse în centrele de corectare din țară, lucrările să nu poată fi diferențiate de evaluatori.

Situația a fost „reparată” de reprezentanții Inspectoratului Școlar care au intervenit, hotărând totodată schimbarea directorului Neculăiasa din calitatea de președinte al centrului de examinare de la Liceul „Ștefan cel Mare”. În locul său a fost numită Carmen Sofron, director al Școlii din Podgoria.

Din păcate însă, nici aceasta nu a fost mai departe de Vasile Neculăiasa. La cea de-a doua probă a Evaluării Naționale, cea la Matematică, de joi, 20 iunie, noul ­preșe­dinte al centrului de examen a făcut și el o „boacănă”. Carmen Sofron a folosit ștampila corectă, dar a însoțit-o de propria semnătură, lucru care, de asemenea, încalcă metodologia examenului. ­Exi­stând și de această dată riscul ca lucrările elevilor să nu poată fi luate în calcul, reprezentanții Inspectora­tului Școlar au trebuit să facă o notă explicativă către ­Mi­nisterul Educației, astfel încât niciun elev să nu aibă de suferit.

3 Comentarii

  1. Si mai greu este sa nu faci intocmai cum iti sugereaza persoane din cadrul inspectoratului! Mai ales daca nu ai citit metodologia aia de care zice Nelu.

  2. Este greu de citit o metodologie, dar mai ales să îi înțelegi termenii

  3. Acești „ profesioniști” nu trebuia niciodată să ocupe funcțiile pe care le au. O să se descurce mai bine la Bacalaureat! Știm despre ce vorbim!

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker