Cultură

Ambasadorul Mexicului, anunț important sâmbătă seară la Buzău

Sute de buzoieni au venit sâmbătă seară la Muzeul Județean, în primele ore ale celei de a treia ediții a Nopții Muzeelor, eveniment ce s-a prelungit până la miezul nopții. Anul acesta evenimentul a avut un caracter internațional, grație participării ambasadorului Mexicului în România, José Guillermo Ordorica Robles, cel care a prezentat buzoienilor un obiect de mare interes pentru cultura și tradiția mexicană, un penacho prehispanic. Este vorba despre un accesoriu din pene purtat de dansatori în timpul așa-numitului Danza de la Pluma, un dans străvechi de origine zapotecă, din regiunea statului Oaxaca, prin care artiștii din perioada prehispanică reprezentau audienței mișcarea planetelor în jurul soarelui.

Ambasadorul Mexicului a susținut o conferință de presa la Consiliul Județean, unde a fost primit de președintele Petre Emanoil Neagu, poposind apoi la Muzeul Județean unde a vizitat alături de sutele de buzoieni expozițiile permanente. Totodată, a avut ocazia să ia parte la vernisarea expoziției  de bază „Știință și tehnică în Buzăul sec. al XX-lea”, în cadrul căreia a fost prezentată mașina de criptat Enigma. Este vorba despre principala armă de luptă „intelligence” a armatei germane în timpul celui de-al doilea Război Mondial, în sensul că a asigurat criptarea tuturor comunicațiilor între forțele aliate Germaniei și a dat mari bătăi de cap inamicilor în timpul războiului. Mașina de criptat Enigma prezentată la Muzeul Județean face parte din colecția privată a buzoianului Ion Nicolescu.

Vizibil impresionat de evenimentul de la Buzău și de modul în care l-a primit publicul, ambasadorul Mexicului, la finalul prezentării exponatului (penacho prehispanic), a cântat o melodie tradițională mexicană și a făcut o promisiune. José Guillermo Ordorica Robles a dezvăluit că va aduce la București o expoziție cu lucrările celebrei Frida Kahlo și va face tot posibilul ca o parte dintre lucrări să ajungă și la Buzău.

Lucrările semnate de Frida au cucerit publicul abia în anii ’80, când se declanşează o adevărată „fridamanie”. Madonna începe să-i colecţioneze tablourile, Jean-Paul Gaultier îi dedică o colecţie inspirată din stilul „prinţesa inca”, numele ei este dat unor păpuşi şi unei mărci de tequila. Cea care îl impresionase „până la lacrimi” pe Kandinski, îi entuziasmase pe Yves Tanguy şi pe Juan Miro şi căreia Picasso îi făcuse cadou o pereche de cercei din fildeş devine imaginea cel mai bine vândută din Mexic, după Fecioara din Guadalupe.

MAI MULTE ÎN ZIARUL DE MARȚI

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker