Pentru a face fata competitiei din piata, antreprenorii trebuie sa fie la curent cu cele mai noi tendinte din domeniul marketingului. Avand in vedere evolutia tehnologiei din ultimii ani si influenta acesteia asupra tuturor aspectelor vietii, nu este de mirare ca marketingul online a devenit unul din cele mai eficiente moduri prin care business-urile ajung la consumatorii de produse si servicii.

Marketingul online, cunoscut si sub numele de marketing digital, utilizeaza in mod special Internetul, servind drept „punte” intre branduri si consumatori. Optimizarea SEO (Search Engine Optimization) reprezinta unul din cele mai importante instrumente folosite intr-o strategie de marketing online.

Intr-un mediu online competitiv, in care numeroase afaceri de tip eCommerce ofera aceleasi tipuri de produse si servicii, cum te asiguri ca site-ul tau are vizibilitate in fata utilizatorilor si ca acestia il aleg in detrimentul concurentei? Ai intervine „forta” unei strategii de optimizare SEO care, daca este conceputa si implementata corespunzator, contribuie la o crestere semnificativa a traficului, conversiilor si a ratei de recuperare a investitiilor.

De asemenea, este important sa cunoastem distinctia dintre SEO on-page si SEO off-page, doua componente esentiale ale procesului de optimizare SEO:

Optimizare SEO on-page

 Activitatea de SEO on-page reprezinta ansamblul de tehnici si modificari efectuate site-ului propriu-zis, cu scopul de a obtine o crestere in pozitiile din Google Organic. Atat continutul, cat si partea de cod a site-ului sunt vizate atunci cand derulam aceasta activitate.

Optimizare SEO off-page

 Pe de alta parte, optimizarea SEO off-page se refera la toate actiunile luate in afara site-ului propriu-zis, cu scopul de a obtine pozitii de top in motoarele de cautare. Link-building-ul este o activitate care presupune construirea unui profil solid de linkuri externe, avand ca obiectiv cresterea autoritatii domeniului site-ului tau prin intermediul backlinkurilor care vin de pe alte site-uri relevante si cu autoritate.

Asadar, cum poate business-ul tau sa beneficieze de pe urma unei strategii de optimizare SEO? Iata cinci avantaje pe care merita sa le iei in considerare:

1) Trafic mai mare si mai bine targetat

 Primele pozitii din SERP (Search Engine Results Pages) genereaza cele mai multe clickuri si afisari, lucru care conduce la o crestere a traficului si, in cazul unei strategii on-page bine pusa la punct, la o crestere a ratei de conversie.

2) Cel mai bun ROI dintre toate instrumentele de marketing online

 Serviciile de optimizare SEO se remarca prin faptul ca performantele si rezultatele obtinute pot fi monitorizate si cuantificate cu ajutorul unor indicatori specifici, lucru care iti permite sa evaluezi daca investitia ta este una profitabila. De altfel, este un lucru binecunoscut faptul ca SEO este instrumentul care are cea mai buna rata de recuperare a investitiilor, in comparatie cu publicitatea de tip pay-per-click, spre exemplu.

3) SEO este eficient din punctul de vedere al costurilor

Comparativ cu alte instrumente de marketing, in general, serviciile de optimizare SEO sunt mai eficiente din punctul de vedere al costurilor, datorita faptului ca te ajuta sa targetezi un segment specific de consumatori care sunt interesati in mod real de produsele si/sau serviciile tale.

4) Asigura o experienta pozitiva a utilizatorilor

 Optimizarea SEO contribuie semnificativ la imbunatirea indicatorilor UX (User Experience), printr-o arhitectura de linkuri interne si o structura de meniu bine gandita din punct de vedere logic si functional. In acelasi timp, crawlerii Google pot identifica si indexa mai usor paginile site-ului.

 5) Contribuie la construirea de brand awareness

 Obtinerea unor pozitii de top in Google va duce, in mod natural, la o crestere a numarului de accesari de catre utilizatori. Cu cat site-ul tau este mai vizibil, cu atat brand-ul tau se va bucura de mai multa notorietate. Mai mult, cu cat site-ul tau listeaza in pozitii de top pe anumite cuvinte cheie, cu atat mai mult va fi asociat cu acele expresii in ochii utilizatorilor, lucru care duce la consolidarea increderii acestora in brand-ul tau.

Daca vrei sa afli mai multe despre SEO si iti doresti sa investesti in astfel de servicii pentru business-ul tau, iti recomandam iAgency.ro, una din cele mai cunoscute agentii SEO din Romania, cu peste 12 ani de experienta si rezultate dovedite.

 

 

DISTRIBUIȚI
loading...