Educație

„Vorbeşti şi câştigi”, concurs pentru liceeni cu minte, la Tempo Anticafe

,,Vorbeşti şi câştigi”, concurs pentru liceeni cu minte este un proiect pus la cale de Tempo Anticafe, la care OPINIA este partener media, care se adresează elevilor, profesorilor şi antreprenorilor locali, cu scopul de a oferi tinerilor resursele de care au nevoie pentru a-şi dezvolta abilităţile necesare, dar şi pentru a-i pregăti cumva pentru cariera profesională viitoare. Pentru impulsionarea acestei competiţii, organizatorii au apelat şi la sponsori din rândul firmelor interesate să descopere tineri cu abilităţi, unii dintre ei poate viitori angajaţi.

„Mulţumim partenerilor noştri care au ales să se alăture proiectului şi să sprijine cu premiile următoare: locul 1 – 4.500 lei, oferit de SC Agro Est Muntenia SRL, locul 2 – 1.000 lei, oferit de SC Constam SRL, locul 3 – 500 lei, oferit de SC Ferma Ivaşcu SRL şi premii speciale constând în două sesiuni gratuite de cursuri de programare, oferite de <Punctul IT> membrilor echipei câştigă­toare a concursului de popularitate, precum şi un intership plătit, pe perioada verii, oferit de Tempo Anticafe, membrilor echipei câştigătoare a concursului de idei de afaceri”, transmit organizatorii.

„Vorbeşti şi câştigi” este un concurs între liceeni, compus din patru probe: meciuri de debate,  un concurs de discursuri, un concurs de cultură generală (quiz) şi un concurs de idei de afaceri.

8 echipe admise în concurs

La această primă ediţie a concursului „Vorbeşti şi câştigi” vor fi admise un număr de opt echipe, în ordinea validării. O echipă poate fi formată din mi­nim trei şi  maxim şase elevi. Membrii unei echipe trebuie să fie elevi de liceu şi pot  fi formate şi din elevi ai unor licee diferite. Desemnarea membrilor participanţi la fiecare probă în parte va fi stabilită de fiecare echipă în parte. Până la acest moment este înscrisă o echipă a liceenilor din Hasdeu.

Cum  se face înscrierea în concurs

Înscrierea se poate face online, formularul de înregistrare putând fi accesat la  https://bit.ly/2wZE6Hj sau la locaţia Tempo Anticafe din str. Unirii 211 ( Clădirea Unirii Center ), Buzău.

Pentru a fi validată înscrierea, echipa trebuie să adune minim 60 de „Clepsidre Tempo”,  un fel de carte de vizită pe care sunt trecute ora sosirii şi ora plecării şi totalul minutelor petrecute la Tempo Anticafe. Înscrierea  echipelor se poate face până pe 25 martie. Astfel, Clepsidra Tempo se primeşte de fiecare dată când cineva petrece timp la Tempo Anticafe.

Avantajul celor care petrec timp la Temo Anticafe este că vor obţine cele 60 de clepsidre dar îşi vor putea petrece timpul în mod constructiv participând la sesiuni de training. Fiecare membru va putea să exerseze discursul pentru concursul de Public Speaking, va învăţa cum să întocmească cel mai bun plan de afaceri şi cum să prezinte eficient ideea în faţa juriului. În plus, orice susţinător poate ajuta echipa să atingă mai repede numărul necesar de clepsidre, chiar dacă nu participă efectiv la concurs, acesta putând oferi echipei clepsidrele pe care le primeşte atunci când petrece timp la Tempo.

Concurs de popularitate, în caz de egalitate la punctaj

Câştigătorul marelui premiu „Vorbeşti şi câştigi” şi clasamentul final, se va desemna în urma totalizării punctelor obţinute după încheierea celor patru probe.

În caz de egalitate (pentru primele trei locuri) departajarea se va face în funcţie de votul de popularitate.

Concursul de popularitate se desfăşoară online, sâmbătă, 28 martie, între orele 12:00 – 20:00. Fiecare echipă va avea o pagină dedicată pe site-ul www.tempoanticafe.ro unde susţinătorii pot acorda voturi. După terminarea perioadei de vot, se va desemna un câştigător.

Premiile vor fi oferite în cadrul unei gale. Gala liceenilor cu minte va avea loc  sâmbătă, 29 martie, începând cu ora 21:00 şi are următoarea agendă: discursuri parteneri, decernarea premiilor, petrecerea liceenilor.. Accesul la Gală este gratuit pentru toţi membrii echipelor participante, parteneri şi membri ai juriiilor concursurilor şi arbitri.

REGULAMENT CONCURS DEBATE

Meciurile de debate se vor stabili prin tragere la sorţi, joi, 26 martie, de la ora 14:00.Joi, 26 martie, începând cu ora 15:00 se vor disputa sferturile de finală. Vineri, de la 15:00, se vor disputa semi-finalele, iar sâmbătă, de la 10,00, finala. La concursul de debate fiecare echipă desemnează trei membri care vor participa la meciuri. Tema meciurilor se va anunţa cu cel puţin 14 zile înaintea concursului. Sistemul de joc va fi dupa standardele regulamentului de world schools (practicat acum în şcolile din România). Arbitrii vor fi în număr de 3. Arbitrii dau verdictul public şi redactează decizia şi motivarea acesteia.

REGULAMENT PUBLIC SPEAKING

Organizatorii s-au gândit ca fiecare echipă să susţină trei discursuri, de către trei membri diferiţi. Un discurs nu poate dura mai puţin de 5 minute şi mai mult de 7 minute. Tema discursului este la alegerea vorbitorului.

Juriul va fi format din 3 membri. Juriul va nota fiecare discurs, cu note de la 1 la 10 având în vedere următoarele aspecte: tonalitatea, claritatea, structura şi corectitudinea limbajului. Juriul nu va puncta tema discursului. Vorbitorul va fi penalizat cu 5 puncte pentru fiecare 10 secunde în cazul în care discursul nu se încadrează în parametrii de timp menţionaţi mai sus.

Punctajul total al echipei se va stabili prin cumularea notelor primite de către cei 3 vorbitori.

În caz de egalitate, departajarea se va face prin susţinerea unui discurs de către unul dintre cei 3 vorbitori. Tema discursului va fi transmisă de către juriu şi vorbitorul va avea 10 minute la dispoziţie pentru a se pregăti.

REGULAMENT QUIZ

La concursul de quiz vor participa toţi membri echipei. Întrebările concursului de quiz sunt din următoarele domenii: istorie, georgrafie, sport, ştiinţă, cultură, contemporan (10 întrebări din fiecare domeniu). Fiecare întrebare are patru variante de răspuns. Timp de gândire: 1 min / întrebare. Moderatorul citeşte întrebarea şi cele patru variante de răspuns şi porneşte cronometrul. După un minut, fiecare echipă ridică (simultan) plăcuţa cu răspunsul corect.

Pentru fiecare răspuns corect, echipa primeşte un punct. În caz de egalitate, se suplimentează cu 12 întrebări (2/domeniu) până se face departajarea .

REGULAMENT IDEI DE AFACERI

Fiecare echipă  din concurs trebuie să pregătească un plan de afacere şi  să prezinte ideea în faţa unui juriu alcătuit din trei membri.

Punctajul final se stabileşte astfel: după analizarea planului de afacere (scris) echipa obţine un punctaj, între 1-100. Acest punctaj are o pondere de 40%.

După prezentarea (orală) a ideii de afacere, juriul oferă un alt punctaj. Fiecare membru acordă un punctaj între 1-100 pct. Se face media celor 3 punctaje şi se stabileşte valoarea finală, care are o pondere de 60%.

Se cumulează cele două note (plan de afacere scris şi prezentare orală), se aplică ponderile menţionate mai sus şi se stabileşte nota finală.

Fiecare echipă primeşte un draft al planului de afacere şi punctajul pe care îl poate obţine pentru fiecare subpunct al acestuia.

Prezentarea ideii de afacere în faţa juriului se poate face de către unul sau mai mulţi membri ai echipei. Prezentarea este compusă din două părţi, astfel: 10 minute, prezentarea echipei, 10-20 de minute întrebări din partea juriului.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker