joi, 24 septembrie 2020

Vlad Ionuț Popescu, pe scena celui mai important festival dedicat dramaturgiei și teatrului românesc în context european

Buzoianul Vlad Ionuț Popescu va evolua pe scena celui mai important festival dedicat dramaturgiei și teatrului românesc în context european. Este vorba despre cea de a XXIV-a ediție a Festivalului European al Spectacolului–Festival al Dramaturgiei Românești (FEST-FDR) din Timi­șoara, ai căror organizatori au anunțat recent selecția mo­dulului FDR. Festivalul va avea loc în această toamnă, în perioada 3-11 noiembrie, iar printre spectacolele selectate se regăsește și „Medea’s Boy”, din distribuția căruia face parte și buzoianul Vlad Ionuț Popescu, încă student la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „Ion Luca Caragiale” (UNATC) București.

De asemenea, spectacolul „Medea’s Boy” a fost selecționat și în cadrul celei de a XXXI-a ediții a Festivalului de Teatru de la Piatra Neamț, unde se va juca pe 23 septembrie.

Spectacolul „Medea’s Boy” al Teatrului Apollo 111, în regia lui Andrei Măjeri, va fi jucat la Timișoara alături de spectacole ce poartă semnătura unor regizori celebri, precum Felix Alexa („Despre tandrețe” de Matei Viș­niec), Radu Afrim („Des­pre oameni și cartofi”), Alexander Hausvater („Experimentul P.”) etc. Selecția spectacolelor a fost realizată de Oana Borș, secțiunea FDR propunând o panoramă a spectacolului pe text de teatru românesc.

Aflat la cea de-a XXIV-a ediție, FEST-FDR conte­xtualizează dramaturgia și spectacolul de teatru româ­nesc ca parte integrată și ca voce distinctă în corpul cultural european. Mai mult decât atât, prin FEST-FDR, Teatrul Na­țional a deschis în Timișoara, acum aproape un deceniu, drumul unui fenomen european important: spectacolul de teatru de stradă profesionist. FEST-FDR 2019 este un eveniment organizat de Teatrul Național din Timișoara, cu sprijinul Ministerului Culturii și Identității Naționale, al Pri­măriei și al Consiliului Local al Munici­piului Timi­șoara și al UNITER.

O pledoarie pentru masculinitate, pornind de la tragedia „Medeea” de Euripide

„Medea’s Boy” se ba­zează pe o dramaturgie de Ionuț Sociu și fragmente din „Medeea” de Euripide. Eroină a celei mai crude tragedii antice, Medeea își va omorî cei doi copii pentru a se răzbuna pe bărba­tul care s-a însurat cu altă femeie. Însă, în spectacolul lui Andrei Măjeri, monstruoasa legendă devine un pretext pentru povestea a șase marinari care se întâlnesc într-un bar să sărbătorească o călătorie mitologică pe care au făcu­t-o împreună. „Medea’s Boy” e, de fapt, o pledoarie pentru masculinitate. Dacă piesa lui Euripide poate fi citită într-o cheie feministă – crima protagonistei justificându-se intrinsec prin toată suferința pe care ea o trăiește –, spectacolul de la Apollo111 răstoarnă perspectiva. Această Medea devine o prezență sufocantă în gândurile celor șase băieți cu nume gre­cești.

Cine este Vlad Ionuț Popescu
Încă student la UNATC, Vlad Ionuț Po­pescu se poate mândri că, până la absolvirea facultății, a fost distribuit deja în spectacole de teatru importante, pe marile scene din București. Este vorba despre spectacolul „Pă­durea spânzu­raților” de la Teatrul Națio­nal, în regia celebrului Radu Afrim, „Împăratul muștelor” de la Teatrul Excelsior, în regia lui Tudor Lucanu, sau „Medea’s Boys” de la Teatrul Apollo 111, în regia Andrei Măjeri.
De asemenea, buzoia­nul a fost distribuit în scurtmetrajul „Mama mea e numai una”, reprezentând proiectul de licență al Teonei Galgoțiu, film ce a avut proiecția la Festivalul „Filmul de Piatră” de la Piatra Fântânelele, județul Bistrița Năsăud, pe data de 26 iulie.

loading...
error: Content is protected !!