Economic

Tu stii cum sa alegi cele mai bune anvelope ms si cum sa interpretezi simbolurile care le caracterizeaza?

La prima vedere, a alege cele mai bune anvelope ms pare o adevarata provocare, mai ales pentru conducatorii auto care nu stiu sa citeasca toate simbolurile inscrise pe flancul anvelopelor. Conducatorii auto care aleg sa investeasca in anvelope de vara sau de iarna noi, de la marci cunoscute si foarte cunoscute trebuie sa stie ca fac o investitie financiara semnificativa nu numai in autoturismul lor, ci si in siguranta lor si a celorlalti participanti la trafic.

Numarul mare de modele de anvelope de vara, de iarna si all season poate deruta cumparatorii. Din fericire, exista o serie de factori specifici care ii ajuta pe proprietari sa faca cea mai buna achizitie in acest sens.

Cele mai bune anvelope ms se aleg tinand cont de informatiile de pe flancul acestora si de tipul vehiculului

Proprietarii autoturismelor care vor sa faca o investitie reusita pentru siguranta lor trebuie sa ia in calcul in primul rand dimensiunile anvelopelor, indicele de sarcina si de viteza, precum si tara de fabricatie, numele producatorului si indicatorii de uzura.

Daca autoturismul a venit echipat din fabrica cu anvelope originale de tip OE, atunci noua achizitie trebuie sa fie tot anvelope OE, avand in vedere dimensiunile acestora: latime, inaltime si diametru. Fiecare masina are omologate doar cateva dimensiuni de anvelope, uneori o singura dimensiune. Aceasta poate fi identificata din Cartea Tehnica sau citind pe flancul anvelopelor, pe partea laterala.

Este recomandata echiparea autoturismului cu anvelope de dimensiuni corespunzatoare omologate pentru a evita problemele legale de compatibilitate cu masina, care tin de asigurarea auto RCA sau ITP.

De ce este necesara schimbarea anvelopelor?

Cu siguranta conducatorii auto sunt de acord cu faptul ca le-ar fi mult mai simplu sa foloseasca aceeasi pereche de anvelope un an intreg sau poate doi si sa le schimbe abia atunci cand nu mai corespund conditiilor impuse de autoritati. Acest lucru este posibil daca proprietarii autoturismelor decid sa investeasca in anvelope all season.

In realitate, specialistii spun ca autoturismul trebuie echipat cu cele mai bune anvelope de iarna atunci cand carosabilul este umed sau acoperit de gheata si zapada, iar temperaturile scad sub 7 grade Celsius.

De asemenea, o data cu venirea anotimpului cald, proprietarii autoturismelor trebuie sa investeasca in cele mai bune anvelope de vara pentru a nu uza pneurile de iarna. Anvelopele de iarna sunt moi si ofera o aderenta foarte buna la temperaturi scazute.

Daca sunt folosite vara, acestea sunt expuse deteriorarii rapide deoarece isi pierd proprietatile dinamice si nu ofera securitate. De aceea, se recomanda folosirea anvelopelor de vara care au un cauciuc mai rigid, deoarece compozitia lor chimica ofera nu numai un bun contact cu drumul, ci performantele de franare vor creste.

Anvelopele all season sunt propuse de producatori ca si o solutie de mijloc, intermediara, avand avantajul unui cost accesibil comparativ cu doua seturi diferite de anvelope. Totusi, este important de avut in vedere faptul ca acest avantaj este unul pe termen scurt.

Utilizarea anvelopelor de iarna sau all season pe timpul verii prezinta numeroase dezavantaje majore:

  • distanta de franare este mai mare, atat pe carosabilul umed, cat si pe cel uscat;
  • nesiguranta la viteze ridicate;
  • aderenta mult mai scazuta pe sosea;
  • instabilitate la viraje si manevrabilitate nesigura;
  • uzura si degradarea rapida.

Modele si functii pentru profilul anvelopei

Anvelopele prezinta 6 modele de profil:

  • nervura: in care profilul benzii de rulare este dominat de nervuri multiple circumferentiale si ofera o rezistante mai mica la rulare, dar o buna stabilitate directionala.
  • canelura: care este format din caneluri perpendiculare pe circumferinta anvelopei si care ofera o putere de franare buna si o tractiune excelenta;
  • nervura canelura: care asigura stabilitatea in timp si o buna franare si tractiune, ideal pentru drumuri pavate sau cu noroi;
  • bloc sau simetric: ce ofera un bun control al directiei si o buna stabilitate pe carosabilul acoperit de zapada;
  • asimetric: special proiectat pentru a optimiza cerintele de aderenta pe drum uscat si ajuta la executarea virajelor la viteza mare;
  • directional: care ofera forta de tractiune si franare bune, este ideal pentru stilul de condus rapid si asigura o buna stabilitate pe drumuri umede.

 

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker