Actualitate

STS şi-a înzecit activitatea prin măsurile impuse de situaţia de urgenţă

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a susţinut în toată această perioadă, prin suport logistic şi uman, demersurile guvernamentale şi cele ale auto­rităţilor administraţiei pu­bli­ce centrale şi locale în gestionarea efectelor pandemiei de coronavirus,  pentru asigurarea unui nivel ridicat de disponibilitate al serviciilor statului pentru cetăţeni. Sesiunile de videoconferinţă din perioada stării de urgenţă au crescut de aproape 10 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Sistemul de videoconferinţă a totalizat 1.504 ore, echivalentul a 62 de zile de transmisie voce-imagine continuă. Tot­odată, Serviciul de Teleco­mu­nicaţii Speciale a pus la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice din toată ţara infrastructura IT&C pentru toate domeniile esen­ţiale ale luptei împotriva noului coronavirus.

În contextul pandemiei de coronavirus şi într-un timp record, a fost suplimentată infrastructura de comunicaţii voce-date pentru Centrul Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei de la Ciolpani (CNCCI), responsabil de managementul şi coordonarea stării de urgenţă în România.

„Utilizarea cu preponderenţă a telecomunicaţiilor speciale între instituţii în urma distanţării sociale a probat rezilienţa reţelelor şi infrastructurii IT&C dezvol­tate de STS în ultimii ani. Sunt servicii pe care inginerii noştri le-au proiectat, dezvoltat, îmbună­tăţit şi ope­raţionalizat cu toată responsabilitatea, fiind suportul care susţine întreaga comunicare a celor aflaţi în prima linie şi nu numai. Am demonstrat o mobilizare rapidă şi eficientă pentru asigurarea serviciilor tehnice către toţi beneficiarii noştri, iar acest lucru a confirmat că STS îşi îndeplineşte rolul şi atribuţiile”, a declarat ­ge­neral-maior ing. Ionel-Sorin Bălan, prim-adjunct al directorului Serviciului de Tele­comunicaţii Speciale.

Sprijin direct pentru populaţie

STS a sprijinit demersurile privind comunicarea cu populaţia. Pentru informarea populaţiei, în aceas­tă perioadă a fost opera­ţionalizat Call-Centerul pentru linia telefonică TelVerde, unde cetăţenii din ţară şi străi­nătate pot suna să ceară specialiştilor epidemiologi infor­maţii utile despre prevenirea infectării cu COVID-19. Cei 135 de operatori care deservesc linia verde au preluat peste 187.000 de apeluri în perioada stării de urgenţă.

Pe linia Serviciului de urgenţă, STS a luat măsuri privind asigurarea resur­selor umane şi tehnice pentru a se putea prelua 24/7 apelurile la 112 în condiţii de creştere a numărului de solicitări, precum şi privind optimizarea fluxului de lucru. În plus, operatorii STS au fost instruiţi privind tratarea apelurilor pe problematica noului coronavirus.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker