Administrație

Stâlpii de delimitare a benzilor, un rău necesar

Atitudinea buzoienilor față de lucrările de reabilitare a marilor artere din oraș – Bulevardul Unirii, Bulevardul Industriei și Strada Transilvaniei -, oscilează între extreme. În timp ce unii cetățeni îl felicită pe primarul Constantin Toma pentru faptul că schimbă fața orașului, alții îl blamează pentru modul în care face acest lucru. Printre controversele proiectului de reabilitare cu finanțare europeană se numără crearea benzilor separate pentru transportul în comun, dar și montarea stâlpișorilor de delimitare, care, spun unii buzoieni, mai mult încurcă decât să ajute.

Pe rețelele de socializare au apărut mai multe fotografii în care șoferii au „încălecat” de-a dreptul cu autoturismele stâlpișorii montați pe marginea trotuarului sau între benzile de trafic, așa că utilitatea lor a fost pusă la îndoială. Un buzoian i-a cerut lămuriri primarului Toma pe platforma Buzau City Report, iar edilul a răspuns că așa a fost conceput proiectul inițial și trebuie respectat întocmai, deci stâlpișorii nu vor dispărea, ci cei deteriorați vor fi schimbați.

„Proiectul la care faceți referire, și anume reabilitarea Bulevardului Unirii, străzii Transilvaniei și Industriilor este un proiect finanțat din fonduri europene (POR 2014-2020) din Axa 4.1 Mobilitate urbană. În acest context, în vederea îmbunătățirii mobilității urbane și trecerea către un transport sustenabil, această axă a avut ca scop realizarea de benzi dedicate transportului în comun, reabilitarea de trotuare și realizarea de piste de biciclete acolo unde dimensiunea trotuarului a permis acest lucru și nu asfaltarea căilor de rulare.

Aceste delimitări fizice ale benzilor dedicate transportului public de călători de zona de trafic general (stâlpișori) au fost obligatorii în vederea obținerii finanțării acestor proiecte. Având în vedere faptul că proiectul nu este finalizat, în zonele în care acești stâlpișori sunt degradați în acest moment, ei vor fi înlocuiți, iar zonele respective vor fi întreținute/curățate.

Pentru zona Aleea Industriilor trama stradală a fost realizată obligatoriu cu bandă unică de transport, în urma consultărilor cu operatorii economici din zonă. La finalul proiectului, autoturismele personale sunt obligate să circule doar pe benzile dedicate traficului general și nu pe banda dedicată transportului public în comun. Opțiunea unor stâlpi de cauciuc nu este varianta acceptată de finanțatorul proiectului, deoarece aceștia facilitează trecerea pe banda dedicată autobuzului, fapt care contravine atât legislației privind Mobilitatea Urbană, cât și principiilor finanțării POR”, a transmis Constantin Toma.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker