Politic

Sbîrnea: „Guvernul Cîțu, corigent la școala online”

Peste 10 procente din totalul absolvenților de gimnaziu și 22 la sută dintre adolescenții care au terminat liceul nu vor participa la Evaluarea ­Națio­nală, respectiv la Bacaleureat, susține senatorul social-democrat de Buzău Liliana Sbîrnea. Într-un comunicat de presă, aceasta explică situația respectivă prin eșecul Guvernului în domeniul Educației, ca urmare a deciziei de a dispune desfășurarea cursurilor în sistem on-line.

„În ultimul timp, pandemia este folosită ca scuză pentru orice eșec guvernamental. Altfel cum am putea interpreta încercarea ministrului Educației de a scuza guvernul din care face parte pentru recordul negativ al corigenților care nu pot participa la Evaluarea Națională? Peste 16.500 de copii (reprezentând peste 10% din total) NU s-au înscris și NU participă la Evaluarea Națională, și peste 34.000 (un procent mai mare de 22% din total) NU vor da examenul de maturitate din cauza corigențelor. Iată cum, prin deciziile total în contradicție cu practica din restul statelor europene, care au trimis copiii la școală, Guvernul Cîțu ajunge Guvernul Corigenților. Nici măcar nu ne mai întrebăm cum vor arăta rezultatele elevilor de 15 ani la evaluarea PISA de anul viitor, dacă 10% dintre acești copii nu au avut acces la subiectele de la Evaluarea Națională de anul acesta”, precizează Sbîrnea.

Ea citează un studiu al Universității Goethe din Frankfurt care arată efectele negative ale școlii în sistem on-line: „De altfel, un studiu efectuat de Universitatea Goethe din Frankfurt a ajuns la concluzia că școala online are exact același efect asupra elevilor precum vacanța de vară, în sensul că randamentul și competențele elevilor în acest tip de suport ­educațional stagnează. Studiul, despre care au scris publicații de prestigiu din Germania, relevă o scădere mai pronunțată a competențelor educaționale în rândul copiilor și adolescenților proveniți din familii vulnerabile din punct de vedere social. Efectele polarizării sociale au fost mult mai vizibile în timpul primelor închideri ale școlilor din cauza pandemiei, se men­ționează în cercetarea respectivă”.

Senatorul buzoian cere Guvernului să ia de urgență măsuri pentru organizarea de cursuri remediale: „Iată cum avertismentele PSD de anul trecut privind potențialele efecte ale continuării învățământului online s-au adeverit, din păcate. Noi am insistat în nenumărate rânduri să se redeschidă școlile în condiții de siguranță, cu testare masivă și rapidă, cu măsuri de protecție adecvate, pentru a permite copiilor să învețe în modul tradițional și eficient. Cerem reprezentanților Guvernului să organizeze cu celeritate cursuri remediale care să acopere lacunele din educația copiilor, altfel anul acesta va fi un an pierdut cu efecte pe termen lung care nu pot fi deocamdată cuantificate, dar care ne vor costa scump pe toți. Copiii au nevoie atât de spațiile necesare desfășurării acestor cursuri remediale, cât și de profesori plătiți pentru efortul lor suplimentar. Sute de mii de copii din familiile care nu-și permit plata meditațiilor particulare au nevoie urgentă de acest sprijin și Guvernul României este obligat să-l asi­gure! Toți copiii au dreptul la educație și, pe cât posibil, sta­tul trebuie să se preocupe să le acorde șanse egale”, spune se­natorul social-democrat de Buzău Liliana Sbîrnea.

 

Articole similare