Avalanșă de telefoane la numărul unic de urgență 112, care mai de care mai bizare, în care cetățenii au adresat, mai în glumă, mai în serios, întrebări despre coronavirus, fără a avea urgențe reale. Un număr de peste 12.000 de apeluri a fost înregistrat la 112, în perioada 25 februarie – 18 martie, cele mai multe pentru a se obține informații referitoare la COVID-19,  fără a fi urgențe reale, se arată într-un comunicat al Serviciului de Telecomunicații Speciale. De exemplu, un apelant fumător, aflat în izolare, a sesizat la numărul de urgență că nu mai are țigări și vrea ca cineva să meargă să îi ducă la domiciliu, iar o altă persoană aflată în carantină la domici­liu a întrebat la 112 dacă poate ieși 2-3 minute în fața blocului . Un altul, care anunțase la 112 că „un văr a venit din Italia și este bolnav de coronavirus” și apoi a închis imediat telefonul, la reapelarea operatorului STS, a recunoscut că „se joacă fiindcă este șme­cher”. Și ­exemplele de acest fel sunt nenumărate. În aceste condiții, Serviciul de Telecomunicații Speciale, în calitate de admi­nistrator al Serviciului de urgență, face apel la cetățeni să sune la 112 doar pentru urgențe,  reamintindu-le că pentru a solicita informații despre noul coronavirus pot să apeleze linia TELVERDE – 0800.800.358 (0800.800.FLU). STS a luat toate măsurile pentru a asigura preluarea apelurilor, chiar și în condiții de supraaglomerare.

Măsuri suplimentare pentru problematica Coronavirus

Serviciul de Telecomunicații Speciale a luat măsuri suplimentare pri­vind preluarea apelurilor la 112 pe proble­matica noului coronavirus. Mo­dul de lucru în situația în care se primește un apel referitor la COVID-19 este adaptat la situația prezentată de apelant. Astfel, apelurile prin care cetățenii raportează simptome specifice sunt direc­ționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare /carantină stabilit de autorități sunt direcțio­nate către Poliție, iar pentru cele de informare apelanții sunt sfătuiți să sune la numărul de telefon TelVerde – 0800.800.358.

Amenzi până la 5.000 lei pentru apeluri false

Reprezentanții STS ­rea­mintesc cetățenilor faptul că apelarea abuzivă, falsă sau pentru a face glume la numărul 112 se sancționează cu amendă în cuantum de până la 5.000 de lei. Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de către personalul Ministerului ­Afa­cerilor Interne.

Cu scopul de a nu repeta isprava celor care au apelat în glumă 112, ținând linia ocupată în detrimentul celor care au o reală urgență, punându-le viața în pericol, reprezentanții STS au oferit câteva exemple care denotă lipsa de responsabilitate a unor dintre semeni.

„O persoană a dorit să afle dacă poate merge <luni la bancă>, având în vedere declararea stării de urgență; Supărat că a fost părăsit de concubină, un cetățean a anunțat că femeia <s-a întors acum 2 zile din Italia și are febră>; Un bărbat a sunat la 112 pentru a afla ce restricții sunt <pentru că urmează să fac nuntă>. Mai mulți apelanți au sunat să anunțe lipsa banilor sau a hranei; Un cetățean a dorit să știe dacă <se fac teste la domiciliu> pentru că și el dorește un astfel de test; O femeie a anunțat că a venit din Franța un bărbat <clandestin cu o mașină>. Deși bărbatul respectiv nu a părăsit locuința, femeia era revoltată <de ce nu a fost sechestrat la vamă?>; O persoană a sesizat la 112 că este ținută abuziv în casă din cauza coronavirusului și nu are mâncare pentru pisică. Aceasta a amenințat că va lua legătura cu televiziunile pentru a semnala acest abuz; O persoană aflată în izolare la domiciliu, venită din Belgia, a sunat la 112 să solicite o zi de învoire pentru a merge într-o altă localitate unde trebuia să semneze un contract; Un apelant a sunat să afle în ce condiții poate să organizeze o pomană cu mai multe persoane, ca urmare a unui deces în familie; O persoană a dorit să afle de unde poate obține o adeverință prin care să se ­ateste faptul că nu este confirmată cu coronavirus; O doamnă a dorit să afle dacă este obligatorie carantina în situația în care soțul ei vrea să plece în Olanda și să se întoarcă în România; Un angajat al unei spălătorii auto a întrebat la 112 dacă are dreptul să nu vină la serviciu pe durata stării de urgență; Un cetățean a sunat să întrebe: <De ce nu închid toate fabricile? Că unii colegi nu vor să recunoască faptul că li s-au întors rudele din străinătate>; Un bărbat a întrebat dacă <are voie vecinul să cheme zugravii să zugrăvească, având în vedere că e situație de urgență?>; O persoană a sunat la 112 să întrebe dacă <izolarea unui membru implică izolarea familiei> sau <Eu rămân în izolare, dar soția se poate duce la cumpărături?>”, se arată în comunicatul Serviciul de Telecomunicații Speciale.

DISTRIBUIȚI
loading...

LĂSAȚI UN MESAJ

Scrieți comentariul dvs.
Introduceți numele dvs.