Actualitate

Reabilitarea Gării Buzău și a pasajului, încă în așteptare

Reprezentanții Căilor Ferate Române (CFR) au transmis, în urmă cu o săptămână, că 634,66 milioane de lei va fi valoarea investițiilor pentru modernizarea clădirilor de călători din opt gări, prin Programul Transporturi (PT): Gara de Nord (etapa I), Sinaia, Bușteni, Videle, Ploiești Vest, aflate pe raza SRCF București; Pașcani, aflată pe raza SRCF Iași; Beclean pe Someș și Dej Călători, aflate pe raza SRCF Cluj.

Licitația publică lansată de Sucursala Regională CF Cluj (SRCF Cluj) vizează elaborarea proiectelor tehnice și execuția lucrărilor de modernizare a clădirilor de călători din două stații de cale ferată, Beclean pe Someș și Dej Călători. „Compania Națională de Căi Ferate «CFR» SA informează că a fost lansată o nouă licitație, în cadrul proiectelor de Modernizare stații de cale ferată, finanțate din fonduri nerambursabile, prevăzute în Programul Transporturi (PT), pentru Modernizarea clădirilor de călători din stațiile Beclean pe Someș și Dej Călători (proiectare și execuție lucrări), investiție în valoare maximă totală estimată la 78 milioane lei, fără TVA”, au transmis reprezentanții CFR.

De asemenea, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a informat, luni, că a fost desemnată oferta câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru modernizare Gării de Nord. Proiectul finanţat din fonduri nerambursabile a fost câștigat de asocierea de firme româneşti SC GDO MOV IMPEX SRL – SC OMEGA CERT SISTEM SRL și are o valoare de 419.854.213,32 (fără TVA). Durata aferentă proiectării şi execuţiei lucrărilor este de 55 de luni (9 luni pentru proiectare, 46 de luni pentru execuţie), iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni. Compania mai precizează că această etapă include reabilitarea spaţiilor existente în cele trei corpuri ale clădirii unde se desfăşoară activitatea feroviară, sunt asigurate servicii destinate publicului călător, precum şi activități comerciale: Corp A (clădiri B-dul Dinicu Golescu), Corp B (central, coloane, casele de bilete clasa I) și Corp C (casele de bilete clasa a II-a, Calea Giviţei).

Gara din Buzău și pasajul subteran care face legătura cu peroanele mai multor linii nu a fost prinsă în această etapă a reabilitărilor. Primăria Buzău  a încercat în 2020 să treacă pasajul subteran în proprietatea sa, pentru a-l consolida, însă responsabilii nu au reușit să facă prea multe, dat fiind că s-au descoperit probleme grave la structura de rezistență a construcției, a căror remediere depășea cu mult bugetul disponibil. În urmă cu un an, primarul Constantin Toma spunea că autoritățile centrale au decis ca întreaga magistrală 500, care leagă Bucureștiul de localitatea Vicșani, din Suceava, la granița cu Ucraina, să intre în reabilitare prin fonduri europene, iar aceasta va include și Gara Buzău.

„Pasajul subteran de la Gară este proprietatea CFR. Am încercat să îl luăm, ne-a costat vreo 500.000 de euro, între timp a venit PSD la putere, domnul Grindeanu. În luna aprilie (2022, n.r.), mai sunt câteva zile, se va preda studiul de fezabilitate pentru finanțare pe fonduri europene a magistralei CFR 500, București-Vicșani, până la granița cu Ucraina, în care intră inclusiv Gara Buzău, cu tot subteranul. Chestia asta costă câteva milioane de euro, pentru că noi am descoperit acolo că structura de rezistență, pe vreo 34 de metri cred, putea să se prăbușească și era un pericol iminent. Noi de-asta am întrerupt lucrările. Noi l-am luat în concesiune, am dat de pe pereți totul, am băgat camere de luat vederi, am băgat iluminat acolo, ca să nu ne trezim cu vreo belea. Așteptăm, se va face pe bani europeni sută la sută”, spunea primarul Toma.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker