Administrație

Proiectul variantei ocolitoare de la Vernești prinde contur

Proiectul variantei ocolitoare de la Vernești merge mai departe, iar săptămâna trecută a fost semnat acordul de parteneriat între Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, Unitatea Administrativ-Teritorială județul Buzău și Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Vernești pentru realizarea obiectivului de investiții „Creșterea siguranței rutiere pe DN 10 – Varianta de ocolire Vernești”.

Finanțarea proiectului se va face cu fonduri provenite fie din Programul Operațional Transport 2021-2027, fie din Planul Național de Redresare și Reziliență. Lucrările la noua variantă ocolitoare vor începe efectiv după ce Primăria Vernești va emite o hotărâre de consiliu în acest sens.

„Deja avem contractul-cadru. Următorul pas este să semnăm parteneriatul între Compania Națională de Drumuri, UAT Vernești și Consiliul Județean Buzău. După semnarea acestui protocol, noi, Consiliul Județean, vom demara un studiu de fezabilitate pe care trebuie să-l facem pentru acea zonă și vor urma celelalte etape, de proiectare și execuție”, a declarat Petre Emanoil Neagu, la finalul ședinței Consiliului Județean.

Atribuțiile/obligațiile principale ale Consiliului Județean Buzău, conform proiectului de Acord și corespunzător prevederilor ghidului solicitantului sunt elaborarea studiului de fezabilitate, supervizare, proiectare și execuție și organizarea recepției la terminare. Determinarea participării financiare se va realiza în corelare și cu concluziile studiului de fezabilitate.

„Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă creșterea siguranței rutiere pe DN 10 prin eliminarea trecerii la nivel de cale ferată contribuind la decongestionarea traficului rutier, scăderea numărului de accidente, reducerea poluării fonice și concentrației gazelor cu efect de seră din atmosferă. Drumul național DN 10 traversează arealul Buzău – Vernești – Hărman. Drumurile județene care traversează arealul proiectului sunt DJ 100H, DJ 205 și DJ 203K iar calea ferată este reprezentată de magistrala CFR 504 Buzău – Nehoiașu, administrată de Transferoviar Grup, care asigură legătura între Buzău și Nehoiașu cu 10 perechi de trenuri (Sectorul menționat de cale ferată este neelectrificată și neinteroperabilă)”, se arată în proiectul de hotărâre al Consiliului Județean.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker