Administrație

Proiect european de 4,3 milioane euro pentru ,,disciplinarea” traficului în municipiu

Municipiul Buzău va beneficia de un nou proiect pe fonduri europene, în valoare de 4,3 milioane euro, al cărui contract de execuţie a fost semnat, marţi, de către primarul Constantin Toma şi de Liviu Stăniloiu, managerul firmei Swarco Traffic Romania SRL, subsidiară a companiei austriece Swarco Holding, specializată în soluţii privind mobilitatea urbană.

Proiectul ,,Sistem Inteligent de Management al Traficului bazat pe soluţii inovative de eficientizare şi reducere a poluării în Municipiul Buzău”, care are o durată de implementare de 16 luni (dintre care patru pentru pro­iectare) urmă­reşte, în primul rând, creş­terea eficienţei transportului public de călători, a frecvenţei şi a timpilor săi de parcurs, a accesibilităţii, a utilizării acestuia în detrimentul transportului privat cu autotu­risme, precum şi transferul către modurile nemotorizate, alternative de transport. De asemenea, se doreşte ca utilizarea autoturismelor personale să devină o opţi­une mai puţin atractivă din punct de vedere economic şi al timpilor de parcurs, faţă de utilizarea transportului public şi a modu­rilor nemotorizate, creân­du-se în acest mod condiţiile pentru reducerea numărului autoturismelor în trafic şi reducerea emisiilor de echivalent dioxid de carbon.

Liviu Stăniloiu, managerul Swarco Traffic Romania
Liviu Stăniloiu, managerul Swarco Traffic Romania

,,Sistemul, prin detectori, va primi informaţii despre vehiculele publice şi de transport în comun. La fiecare trei secunde, se fac simulări de trafic şi se dau indicaţii de trafic, se transformă intersecţiile, adică se schimbă durata de verde pentru arterele principale. Astel, sistemul este unul inteligent care se adaptează la orele de vârf. Vor fi 40 de camere, care permit operatorilor şi poliţiei să vadă live ce se întâmplă, asigurând astfel siguranţa cetăţeanului, este sistemul de prioritizare a transportului public prin instalarea în intersecţii şi în 95 de maşini de transport public, a unor computere de bord care vor discuta cu centrul de control, sisteme de recunoaştere a numerelor de înmatriculare (…) O altă etapă va permite, de exemplu, dacă avem un vehicul care transportă greutăţi şi este foarte mare, un tir care nu este autorizat să circule prin intersecţii, prin interiorul oraşului,  să poată fi identificat în sistem. Sistemul transmite imediat un  mesaj către poliţie, poliţia îl va opri în trafic şi amenda, astfel se produce funcţia de inforcement, care este obligatorie, în ceea ce înseamnă implementarea unui astfel de sistem, şi reprezintă în mod evident protecţie atât pentru cetă­ţean, cât şi pentru structura rutieră, pentru că mai există şi un alt proiect de dezvoltare a structurii rutiere, mă refer la structura rutieră, asigurând practic protejarea, protejarea de exemplu a asfaltului de pe străzi (…) La principalele intrări vor fi montate panouri cu mesaje variabile care vor discuta permanent cu sistemul astfel că se vor informa conducătorii auto şi cetăţenii despre ce se întâmplă în oraş. La nivel central va e­xista o cameră de control, cu telecomandă, unde vor fi afişate softurile de management adaptiv şi de management adaptive”, a explicat managerul Liviu Stăniloiu la conferinţa de presă organizată cu ocazia semnării contractului.

Necesitatea implemen­tării unui asemenea proiect a fost sintetizată de primarul Constantin Toma: „Am făcut 20 de minute de la Garnizoană până la Primărie. Foarte mult”. Acesta a anunţat că, în vederea implementării acestui proiect, Starea Civilă se va muta din sediul de pe Bulevardul Nicolae Bălcescu, locaţie care va deveni dispecerat al noului sistem de management al traficului, în vechiul sediu al Companiei de Apă, de pe Bulevardul Unirii.

Principalele beneficii ale implementării proiectului sunt următoarele: creşterea calităţii şi eficienţei serviciului de transport public, fapt care va conduce la creşterea numărului de beneficiari ai serviciului; creşterea fluidităţii traficului pe principalele artere ale municipiului; creşterea vitezei de circulaţie, în special pentru transportul public, datorită sistemului de acordare a priorităţii la trecerea prin locaţiile semaforizate pentru vehiculele de transport public cât şi datorită benzii speciale de circulaţie; scăderea consumului de combustibil utilizat pentru transportul rutier ceea ce va conduce la reducerea emisiilor de dioxid de  carbon, dar şi reducerea poluării fonice; scăderea numărului de accidente ca urmare a creşterii siguranţei traficului în oraş; posibilitatea intervenţiei rapide şi sancţionării în cazul nerespectării regulilor de circulaţie; monitorizarea permanentă, în timp real, a stării de funcţionare a sistemelor de semaforizare, care are ca avantaj posibilitatea intervenţiei rapide în cazul sesizării unui defect; obţinerea unor situaţii statistice; realizarea unor aspecte importante legate de dezvoltarea durabilă a localităţii: prin introducerea unor semafoare cu consumuri semnificativ mai mici pentru toate tipurile de semafoare propuse, consumul energetic global va scădea, la rândul său, în mod semnificativ; scăderea timpilor de răspuns în cazul detectării unor evenimente care perturbă siguranţa rutieră sau ordinea publică în zonele supravegheate; scăderea riscului producerii de accidente şi eventuale evenimente antisociale.

Proiectul face parte dintr-un pachet de proiecte integrate de mobilitate urbană ale municipalităţii: modernizarea transportului public (achiziţia de autobuze electrice, sistem de e-ticketing, sisteme de informare a călătorilor, soluţii de management de flotă şi alte solutii conexe); reabilitarea infrastructurii rutiere, inclusiv piste pentru biciclişti, pe coridoarele deservite de transportul public; reabilitarea spaţiului pietonal Piaţa Daciei şi conectarea la zona extinsă de mobilitate urbană; realizarea unui terminal intermodal de transport public şi a unui sistem alternativ de mobilitate urbană utilizând staţii automate de închiriere a bicicletelor.

Un comentariu

  1. Cu o banda pe sens numai pentru autobuze si doar una pentru autoturisme, poate ajunge Transbus rentabil.
    Iar noi, soferii, vom bloca intersectiile si vom „atinge” 35 la ora

Articole similare