Economic

FOTO | Probleme pe A7! Ce au găsit pe teren oficialii Ministerului Transporturilor

Cătălin Urtoi, consilierul ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, s-a aflat pe șantierul Autostrăzii Moldovei în data de 8 martie pentru a vizita toate loturile aflate în execuție.

Vizita a început cu primul lot al Autostrăzii Ploiești-Buzău, unde se știe deja că sunt probleme, iar constructorul, Pizzarotti, nu se află în grafic. Constructorii lotului 1 Dumbrava – Mizil (21 km) din Autostrada Ploiești – Buzău (A7) au mobilizat 350 de muncitori pe șantier, potrivit lui Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, numit recent membru în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR). El solicită dublarea ritmului de lucru pe acest lot din A7. Stadiul lucrărilor se prezintă astfel: Decopertare pământ vegetal – 50 la sută, îmbunătățire teren fundare – 20 la sută, umpluturi – 7 la sută, consolidare teren de fundare cu piloți de îndesare – 50 la sută, se lucrează în paralel la relocare utilități, din cele 15 structuri (poduri + pasaje) se lucrează la 6.

„Cinci structuri sunt la nivel de piloți forați, iar o structură e de tip cadru pe fundație directă, având radierul finalizat. Celelalte  nouă structuri sunt blocate de situl arheologic, sau condiții de proiect (detalii tehnice nefinalizate). S-a trecut și la așternerea stratului vegetal pentru realizarea perdelei forestiere. Organizarea de șantier este finalizată. Stația de betoane este funcțională fiind aprobată de o săptămână. Stația de asfalt este montată integral și se află în revizie pentru punere în funcțiune. Actualele gropi de împrumut vor asigura aproximativ 60-75 la sută din necesarul de material de umplutură. Vor fi necesare gropi noi de împrumut! Astăzi erau în teren 200 de utilaje și 350 de oameni”, a transmis Cătălin Urtoi.

Stadiul fizic actual este de 5 la sută, a mai precizat acesta. Următoarea vizită în teren se anunță peste 30 de zile.

Coni-Trace joacă „Pititea” cu utilajele

Cătălin Urtoi s-a arătat dezamăgit de ce a găsit în teren pe lotul 2, acolo unde constructor este asocierea Coni-Trace. Potrivit acestuia, asocierea româno-bulgară a declarat la ultima ședință că în teren se lucrează cu 200 de utilaje, iar în teren, consilierul ministrului Transporturilor nu a numărat nici măcar 80.

„Am fost dezamăgit de Coni+Trace (români+bulgari) care la ședință au anunțat că au în jur de 200 de utilaje, iar pe teren nu am numărat mai mult de 80! Le-am spus foarte clar că voi merge pe tot șantierul că să mă conving personal. Din păcate, cam fluiera vântul prin acest șantier! S-au plâns că nu au primit detaliile de execuție, dar în momentul în care am sunat în fața lor pe cei de la Consitrans am constatat că proiectantul abia primise verde din partea părții bulgare de o săptămână! În fine… «Norocul» lor că știu foarte bine cum procedează unii constructori, așa că le-am promis că voi reveni săptămâna viitoare. Am notat mai multe probleme pe care le voi transmite mai departe. Voi continua să fac vizite pe aceste șantiere, până ce acești constructori vor intra într-un ritm care să mă convingă că vor finaliza în termen aceste lucrări! Deocamdată, doi dintre ei nu m-au convins! (Coni Trace, respectiv Pizzarotti, n.r.)”, a mai precizat Urtoi.

UMB, lăudat și de Urtoi

Vizita de pe Autostrada A7 s-a terminat pe tronsonul Buzău-Focșani, acolo unde Cătălin Urtoi a inspectat primul lot, unde lucrează UMB. Cum era de așteptat, cel mai puternic constructor român nu a dezamăgit nici de această dată. UMB se află în grafic cu lucrările de pe lotul Buzău-Vadu Pașii, fiind cel mai organizat șantier și cu program prelungit pe timp de noapte. Muncitorii lucrează și pe timpul nopții, iar rezultatele se văd deja. La jumătatea lunii februarie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța că decopertarea pe acest lot a fost efectuată în proporție de 70 la sută, în condițiile în care UMB nu se afla în șantier de mult timp.

Aici, UMB va construi al doilea cel mai lung pod rutier din România. Podul rutier va avea peste 1 kilometru lungime, ptorivit Direcției Regionale de Drumuri și Poduri. Construcția care se află în lucru la antreprenorul Dorinel Umbrărescu va avea 1.360 de metri lungime. Valoarea totală a proiectului este de 733,44 milioane lei, fără TVA, potrivit documentelor oficiale.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker