Actualitate

Primul contract pentru A7, gata de semnare

Tronsonul Mizil-Pietroasele din A7 are undă verde de la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, după ce a fost respinsă contestația depusă de Strabag, anunță Asociația Pro Infrastructură. Acum, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) trebuie să semneze contractul cu firma câștigătoare, respectiv asocierea româno-bulgară Coni-Trace, conform noilor prevederi din Legea Achizițiilor Publice. Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești-Buzău are o lungime de 28 kilometri și o durată de realizare de 20 de luni. Contractul este estimat la 1,2 miliarde de lei, o valoare foarte mare, pentru că include 20 de lucrări de artă (poduri și pasaje).

În cazul în care compania Strabag va merge mai departe în Justiție și va avea câștig de cauză – dar, din experiența anterioară, de cele mai multe ori Curtea de Apel București menține decizia pe care o exprimă CNSC -, austriecii vor primi despăgubiri, dar o clauză în contract ar putea duce la reluarea procedurii de licitație după rezilierea contractului, explică Asociația. „Mizil-Pietroasele se semnează. CNSC a respins contestația Strabag pe lotul 2 al Autostrăzii A7 Ploiești-Buzău, iar CNAIR este obligată să semneze contractul cu asocierea româno-bulgară Coni-Trace, conform art. 9 alin. 4) din Legea 101/2016. Decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) nu este definitivă, ea putând fi atacată la Curtea de Apel București (CAB). Dacă recursul la CAB va întoarce decizia CNSC, CNAIR este obligată să despăgubească STRABAG într-un cuantum dat de judecători, contractul Coni-Trace mergând mai departe fără probleme. Dar avem și o «soluție» alternativă născocită de funcționarul CNAIR care nu-și asumă niciun fel de răspundere: introducerea în contractul de execuție a unei clauze de reziliere pentru cazul în care CAB va răsturna rezultatul CNSC, oferta Strabag urmând să fie recalificată și licitația repornind cu o reevaluare a ofertelor «combatante». Așadar, legea cere semnarea contractului, dar funcționarul român o poate fenta dacă sentința finală a instanței întoarce rezultatul venit de la CNSC, în ipoteza că Strabag va face recurs la CAB”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

Reamintim că Strabag a solicitat, prin intermediul contestației ca raportul procedurii să fie amânat. „Anularea raportului procedurii nr. 24/2731/15.03.2022 («Raportul procedurii») a Comunicării privind rezultatul procedurii de atribuire nr. 92/19784/ 15.03.2022 («Comunicare rezultat procedură») prin care oferta depusă de către Asocierea S.C. CONI S.R.L. – Trace Group Hold PLC («Asocierea CONI») a fost declarată admisibilă și câștigătoare, precum și a oricăror acte anterioare și/sau subsecvente și conexe acestora, emise de către Autoritatea contractantă, în cadrul Procedurii de atribuire, cu privire la modalitatea de evaluare a ofertei Asocierii CONI”, se preciza în documentul depus la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), în data de 25 martie. Mai mult, firma austriacă a cerut, prin contestația depusă, și să se stabilească neconformitățile și inadmisibilitățile ofertelor clasate pe primele trei lo­curi Coni, Bog’Art, Nurol, întrucât Strabag se afla pe locul patru.

Pentru primul lot, Dumbrava-Mizil, câștigat de Pizzarotti, în data de 28 aprilie s-a depus o contestație la CNSC, în timp ce pe lotul 3, Pietroasele-Buzău, CNSC a admis parțial două contestații și a dispus reevaluarea ofertelor depuse pentru acest tronson din Autostrada Moldovei.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker