Economic

Pizzarotti începe producția de grinzi pe șantierul primului lot din A7

Asocierea Pizzarotti – Retter a mobilizat 260 de utilaje pe șantierul primului lot al Autostrăzii Moldovei (A7), iar din 15 septembrie va începe in situ producția de grinzi pretensionate pentru a nu fi dependenți de furnizorii din piață, a transmis pentru Economedia directorul adjunct de proiect, Efthymios Anagnostou. Precizările constructorului vin după ce, săptămâna trecută, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu a transmis că a cerut o mobilizare mai bună în șantier pentru finalizarea lotului Ploiești – Mizil (21 km) până la sfârșitul anului viitor.

„Asocierea s-a mobilizat și cu o producție de grinzi pretensionate în organizarea de șantier pentru a nu fi dependenți de furnizori din piață. Asta, atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ. Drept urmare, atât proiectarea sau reproiectarea grinzilor cât și producția acestora sunt în mâinile constructorilor generali la nivelul JointVenture (n.r, Asocierii)”, sunt precizările asocierii la solicitarea Economedia.

Pizzarotti – Retter (Italia – România) a montat 48 de grinzi pe lotul Ploiești – Mizil în lungime de 21 de kilometri. Pe acest lot, Pizzarotti este antreprenor general, iar Retter și IBB lucrează în asociere, Retter pe partea de structuri. Constructorul a reclamat recent că „grinzile din beton precomprimat proiectate cu deschiderea de 40 de metri și înălțimea de 1,4 metri NU satisfac cerințele de rezistență impuse de normele în vigoare”, iar CNAIR a lansat o expertiză tehnică pentru a verifica proiectul grinzilor și studiul geotehnic făcute de Consitrans.

În iulie, Scrioșteanu sublinia că se lucrează și pe caniculă, la 40 grade și spunea despre șantier că mobilizarea este bună. „Chiar dacă ritmul lucrărilor pe acest șantier este, acum, unul bun, îl monitorizăm totuși atent, astfel încât să prevenim noi întârzieri. Reamintesc faptul că lucrările de execuție la acest lot au început la finalul lunii august 2022, iar constructorul, Asocierea de constructori români și italieni, Impresa Pizzarotti & C. S.p.a – Pizzarotti – Retter Projectmanagement, are la dispoziție 25 luni pentru finalizare și 1,46 miliarde lei, fără TVA, finanțați din PNRR”, spunea Ionel Scrioșteanu pe 18 iulie 2023.

Lotul Ploiești – Mizil este la doar 20 la sută execuție după un an de la intrarea în șantier, dar a primit o extensie de 5 luni, până în septembrie 2024. Merg greu lucrările și pe lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km) unde bulgarii de la Trace au întârzieri (detalii aici). Pe Lotul 3 Pietroasele – Buzău (14 km) contractul este contestat și a ajuns, din nou, la Curtea de Apel București cu termene 21 și 22 septembrie.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker