Actualitate

Organizațiile neguvernamentale buzoiene, invitate să depună proiecte la „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”

În perioada 24 noiembrie-20 decembrie, organizațiile neguvernamentale și grupurile de inițiativă pot aplica la „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”, un program de finanțare coordonat în plan local de Fundația Comunitară Buzău, care dispune de suma de 245.000 lei, oferită de Lidl România pentru granturi care pot fi obținute pe bază de concurs de proiecte.

„Se dorește ca proiectele propuse spre finanțare să ajute la îmbunătățirea calității educației și/sau a mediului și să adreseze nevoile comunității locale din municipiul Buzău. Inițiative precum crearea de spații verzi și activarea locuitorilor în jurul acestora, educație pentru reciclarea selectivă, încurajarea unei vieți active și alte idei ce contribuie la conectarea comunității și îmbunătățirea spațiului comun pot primi finanțare și mentorare pe parcursul implementării”, transmit reprezentanții Fundației Comunitare Buzău.

Direcțiile de intervenție locală ale „Fondului pentru un viitor mai bun în comunități” la Buzău au fost conturate în urma discu­țiilor cu reprezentanții administrației locale, ai societății civile și a diferiților experți din me­diul public sau privat, ca rezultat al unui proces de consultare a nevoilor din comunitate. Pornind de la interesele, preocupările și poten­țialul acestora legate de oportunitățile pentru îmbu­nătățirea calității educației și mediului, Fundația Comunitară Buzău încurajează ideile inovative, sustenabile, care pot fi crescute la o scară mai mare, ușor transferabile și repetabile.

Sesiuni de mentorat pentru organizațiile interesate să depună proiecte

În perioada noiembrie–decembrie, potențialii aplicanți pot beneficia de sesi­uni de mentorat, cu scopul creșterii capacității de finanțare având acces, în funcție de nevoi, la consultanță personalizată, acces la specialiști și mentorat, crearea de contexte de colaborare și parteneriate locale și au ca scop transformarea unor idei cu potențial, în proiecte care aduc plus-valoare comunității.

Selecția finală a pro­iectelor câștigătoare va fi făcută prin jurizare de către o echipă de specialiști, alcătuită din reprezentanți ai administrației publice, ai sectorului neguvernamental și ai celui privat, pe baza criteriilor ce pot fi consultate în Ghidul de finanțare. Detalii despre programul de finanțare din fiecare oraș și alte materiale necesare procesului de aplicare se pot accesa pe www.fondulpentruunviitormaibun.ro, pe site-ul Fundației Comunitare Buzău și paginile de Facebook naționale și locale ale programului.

A III-a ediție a proiectului și la Buzău

Programul național de finanțare „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”, susținut și organizat de Fe­derația Fundațiile Comunitare din România și Lidl România, se desfășoară, în această a III-a ediție, în    cinci orașe din țară, printre care și municipiul Buzău. Aflat la ediția a III-a, programul național oferă finanțări nerambursabile în valoare totală de 1.225.000 lei și mentorare celor mai bune soluții la provocări de mediu și educație.

Inițiativa programului „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități” vine ca un răspuns la nevoile reale ale comunității și este o măsură prin care Lidl România și Federația Fundațiile Comunitare din România își pro- pun să sprijine acțiuni relevante, cu impact pe termen lung.

În primele două ediții, programul desfășurat simultan în alte 11 orașe din țară a finanțat 84 de inițiative locale cu o mobilizare impresionantă. Mii de acțiuni civice și ore de voluntariat și zeci de mii de cetățeni impactați direct sau indirect, sunt doar câteva din rezultatele concrete ale edițiilor anterioare. „Ultimii doi ani ne-au arătat cât de multe se pot face pentru a răspunde provocărilor locale, atunci când oportunitatea se întâlnește cu inițiativa comunității. «Fondul pentru un viitor mai bun în comunități» a redat spații publice comunității, a digitalizat școli și a încurajat inițiative verzi și sustenabile de protejare a mediului. În primele două ediții am activat transformări în 11 orașe din țară, consolidând capacitatea grupurilor de inițiativă și a ONG-urilor locale. Mergem mai departe, în cinci orașe noi, cu încredere în resursele comunității și cu siguranța că cele mai bune soluții vor fi identificate și maxim poten­țate de fundațiile comunitare din rețeaua federației”, a declarat Ciprian-Mihai Păiuș, director executiv al Fede­rației Fundațiile Comunitare din România.

Care este rolul Fundației Comunitare Buzău

Fundația Comunitară Buzău este o organizație care construiește infrastructură (fonduri, programe, finanțări) ce conectează oameni cu inițiativă, idei și resurse din județul Buzău. În trei ani de activitate, Fundația Comunitară Buzău a adunat fonduri de la companii, organizații naționale și donatori individuali și a finanțat 17 organizații. Scopul organizației este să dezvolte resursele locale și să susțină transformarea județului Buzău într-un loc mai bun pentru noi și copiii noștri. „Împreună ne implicăm activ și proactiv în domenii importante de interes comun precum educație, sănătate și mediu înconjurător. Fundația Comunitară Buzău este parte dintr-o mișcare națională, alături de alte 17 fundații comunitare din România și peste 2 000 în întreaga lume. Pentru mai multe detalii, vizitați  www.fundatiacomunitarabuzau.ro, spun reprezentanții Fundației Comunitare.

Federația Fundațiile Comunitare din România a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel național interesele fundațiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 18 fundații comunitare însumând peste 7.000 de proiecte și 51 de milioane de lei în investiții comunitare. în prezent, mai bine de 52% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua este în continuă creștere.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Germania și Europa. Lidl operează în prezent aproximativ 11.550 de magazine și peste 200 de centre logistice și depozite în 30 de țări la nivel mondial.

Lidl este un smart discounter care le oferă clienților produse cu cel mai bun raport calitate-preț. În spatele serviciilor și operațiunilor din magazine și centrele logistice stau simplitatea și orientarea către eficiență. Designul și structura proceselor standardizate sunt asigurate de către Lidl Stiftung, cu sediul central la Neckarsulm.

În toate domeniile sale de activitate, Lidl este o companie care acționează cu responsabilitate față de oameni, societate și mediu. Pentru Lidl, sustenabilitatea este metoda prin care își îndeplinește, zi de zi, promisiunea cu privire la calitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare