Economic

VIDEO / O nouă amânare pentru A7, tronsonul Ploiești-Buzău

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, susține că evaluarea ofertelor pentru construirea celor trei loturi ale Autostrăzii Ploiești-Buzău nu a fost făcută în termen de 60 de zile, iar Compania de Drumuri a amânat pentru anul 2022 momentul în care vor fi desemnați câștigătorii. Licitația pentru cei 63 de kilometri a fost lansată pe 1 iunie, iar în septembrie s-au depus ofertele. Potrivit ordonanței de urgență care modifică Legea achizițiilor publice, pentru proiectele complexe de infrastructură evaluarea nu trebuie să depășească 60 de zile. Termenul poate fi prelungit doar pentru cazurile justificate.

Nici în cazul tronsoanelor Buzău-Focșani-Bacău și Pașcani nu au fost respectate termenele stabilite pentru lansarea licitațiilor de execuție, chiar dacă, până în 2024, jumătate din Autostrada A7 Ploiești-Pașcani ar trebui să fie deja construită, iar până în 2026 ar trebui să fie gata toată, conform calendarului celui mai important proiect de autostradă finanțat prin PNRR.

„Fractură pe coloana vertebrală a Moldovei, A7. Pe 13 decembrie ar fi trebuit finalizată evaluarea ofertelor depuse pentru construirea A7 Ploiești–Buzău și anunțați câștigătorii celor trei secțiuni. Nu s-a întâm­plat, iar noul termen a fost amânat pentru 2022. Acest sector de 63 km de autostradă a fost lansat în licitație pentru execuție în iunie, iar în septembrie s-au depus ofertele. Pe celelalte tronsoane ale A7 între Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani, toate termenele stabilite în mandatul meu cu CNAIR și cu pro­iectanții au fost încălcate în ultimele trei luni. Nu s-au obținut acordurile de mediu, nu s-au aprobat investițiile prin HG în Guvern. Astfel, șansele ca vreunul dintre aceste sectoare să fie lansat în licitație de execuție până la finalul anului sunt practic inexistente”, a scris Drulă, pe pagina sa de Facebook.

Drulă mai precizează că, pe parcursul acestui an, a reușit să obțină fi­nanțarea europeană prin PNRR pentru Autostrada A7 Ploiești-Pașcani, un proiect de trei miliarde de euro și 320 km lungime, ce ar trebui să conecteze rapid și sigur Moldova de București și sudul țării. ,,Autostrada A7 și finanțarea obținută nu au voie să rămână doar pe hârtie. Molodva merită mai mult”, mai susține Drulă.

Sectorul A7 Ploiești-Buzău, pentru care 39 de firme au depus ofertele, va avea o lungime de 63 de kilometri, șase noduri rutiere, 160 de ha de perdele forestiere, 42 de noduri plus pasaje și patru spații de servicii moderne, dotate cu stații de încărcare electrice.

Ploiești–Buzău este primul tronson din A7 Ploiești–Pașcani scos la licitație pentru construcție, după ce anul trecut a fost inaugurată secțiunea de 16 kilometri de autostradă a Centurii Bacău. După ce va fi finalizată Autostrada A7, traficul de pe DN2-E85 va fi preluat în mare parte de aceasta. DN2-E85 este numit și ,,drumul morții”, pentru că aici se întâmplă cele mai grave accidente, fiind și singurul drum care leagă Capitala de orașele Moldovei.

Senatorul PNL Vlad Pufu, interpelare pentru ministrul Transporturilor

,,De ce întârzie desemnarea constructorilor pentru tronsonul Ploiești–Buzău al A7?”, întreabă, în­tr-o postare pe pagina sa oficială de Facebook senatorul liberal de Buzău Vlad Pufu, care anunță că a adre­sat, miercuri, o interpelare ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Mihai Grindeanu, în legătură cu depășirea termenului pentru desemnarea câștigătorului licitației pentru tronsonul Ploiești-Buzău din Auto­strada A7.

,,Sunt implicat în mod direct în monitorizarea rea­lizării Autostrăzii A7, cel mai mare proiect de infrastructură mare integrat în Planul Național de Reziliență și Redresare. În comisia constituită la nivelul CNAIR, alături de alți parlamentari ai Moldovei, am reușit, cu eforturi mari, să punem cap la cap studii, documente, birocrația în general, cea care a obstrucționat dezvoltarea atâția ani.

Acest mare obiectiv de interes major pentru Moldova trebuie să aibă prioritate, în așa fel încât calendarul să fie respectat și în 2024 să putem circula pe autostrada București-Ploiești-Buzău, iar în 2026 până la Pașcani, prin Focșani și Bacău.

A7 înseamnă la acest moment doar un singur tronson finalizat (16 km, Centura Bacău), iar tronsonul Ploiești (Dumbrava)-Buzău e scos la licitație, cu termen luna noiembrie pentru desem­narea câștigătorului. Știm că au fost depuse 39 de oferte la licitația pentru construirea celor 63 km de autostradă, respectiv 13 oferte pentru Lotul I Dumbrava-Mizil, 12 pentru Lotul II Mizil-Spătaru și 14 pentru Lotul III Spătaru-Buzău. Dar nu știm din ce cauze s-a întârziat desemnarea câștigătorului licitației.

Este motivul pentru care i-am cerut ministrului Grin­deanu să precizeze care este stadiul licitației, ce anume a întârziat desemnarea câști­gătorului pentru acest tronson pentru care a fost prelungit termenul de două ori deja (în 3 august 2021 CNAIR a prelungit până în 24 august termenul de depunere a ofertelor, iar mai apoi, până la data de 16 septembrie). Aștept un răspuns scris de la ministrul Transporturilor, căruia i-am solicitat să îmi transmită și noul calendar al autostrăzii Ploiești-Buzău, dată fiind această întârziere”, a scris Pufu pe Facebook.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker