Administrație

Neagu: Ținutul Buzăului devine vizibil pe tot mapamondul

În cadrul ședinței ordinare a Consiliului Județean de joi, două proiecte au vizat Geoparcul UNESCO „Ținutul Buzăului”, care și-a primit titulatura în luna aprilie a acestui an și care ar urma să beneficieze de ample campanii de promovare și mediatizare, cu scopul de a atrage turiștii în obiectivele cuprinse.

Primul dintre proiectele dezbătute a vizat alocarea sumei de 400.000 lei din bugetul propriu Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Ținutul Buzăului”, în scopul promovării cererii de finanțare „Porți Deschise în Geoparcul Internațional UNESCO – Ţinutul Buzăului”. În fișa proiectului se arată că activităţile propuse spre finanţare se constituie într-o campanie de comunicare şi informare publică pentru promovarea principiilor și valorilor conceptului de dezvoltare durabilă şi pentru promovarea imaginii şi intereselor româneşti peste hotare.

Obiectivele enunțate sunt acelea de a promova unele evenimente culturale recurente, cu capabilitate de a atrage periodic vizitatorii în aceeaşi comunitate, pentru a se bucura de fiecare dată de noi experienţe. Este vizată și promovarea tradițiilor locale, precum îmbunătăţirea vizibilităţii artizanilor şi a povestitorilor locali, dar și a bucătăriei tradiționale buzoiene. De asemenea, obiective importante sunt și creșterea gradului de conștientizare și informarea vizitatorilor cu privire la ceea ce înseamnă geodiversitatea, dar și crearea legăturilor şi încurajarea colaborărilor cu partenerii din Reţeaua Geoparcurilor.

Președintele Consiliului Județean, Petre Emanoil Neagu, le-a mulțumit consilierilor pentru votul favorabil dat ambelor proiecte și s-a declarat mulțumit de faptul că geoparcul „Ținutul Buzăului” devine cunoscut în toată lumea, fiind promovat străinilor cu fiecare ocazie. În cea mai recentă vizită în afara țării, fotografii reprezentative din Ținutul Buzăului au fost prezentate ambasadei României din Belgia, iar acestea se pare că au avut un impact destul de mare asupra privitorilor.

Petre Emanoil Neagu

„După ce UNESCO ne-a dat «verde» să fim geoparc, chiar se fac lucruri și vă mulțumesc pentru votul pe care o să-l dați astăzi (joi, n.r.), pentru că acolo se petrec lucruri interesante care nu fac decât bine atât comunității noastre, cât și celor din «Ținutul Buzăului». Trebuie să fim mândri că facem parte din zona aceasta. În fiecare lună suntem vizibili pe tot mapamondul. Acum o săptămână am fost prezenți la amabasada României în Belgia, cu ilustrate din «Ținutul Buzăului», unde au avut un impact destul de mare”, a spus Petre Emanoil Neagu.

Influencerii vin în Ținutul Buzăului

Un alt proiect interesant debutează în geoparcul buzoian, de data aceasta având influencerii în centru, în perioada 24-28 iunie 2022. Campania „Cronicari Digitali” prin proiectul „Treasure Games in the Park”, urmărește promovarea obiectivelor turistice în mediul online, pe platformele de socializare cele mai populare în prezent. Promovarea se va realiza prin difuzarea unui conținut digital (foto, video, texte) realizat pentru minimum 23 obiective de pe teritoriul Geoparcului de către 10 creatori de conținut, pe conturile lor de social media, dar și pe contul de Instagram centralizator al proiectului.

„Este vorba despre «Ținutul Buzăului», o activitate absolut interesantă și chiar senzațională. Practic, ce ne-am face fără ei, fără influenceri? Unii dintre cei mai importanți, este vorba despre zece influenceri, vor fi prezenți în «Ținutul Buzăului». Va fi o chestie interactivă, se va face și un filmuleț, vor folosi toate mijloacele de media, de la drone, la fotografii, întâlniri interactive cu cetățenii din zonă. Vom fi prezenți pe cele mai importante canale de Youtube. Ce este cel mai important este că oamenii din «Ținutul Buzăului» încep să simtă că fac parte din geoparc. În afară de structurile geologice, locurile mirifice lăsate de Dumnezeu – Trovanți, Vulcanii (Noroioși, n.r.) -, este vorba și despre tradiții, despre bucătăria noastră tradițională din Ținutul Buzăului”, a mai declarat președintele Consiliului Județean Buzău.

Proiectul a fost inițiat în 2018 – anul European al Patrimoniului Cultural -, când Agenția de comunicare Zaga Brand, Asociația Human Made Art și Institutul Național al Patrimoniului și-au propus transmiterea mesajului cultural într-un limbaj digital și printr-un flux actual de comunicare a informațiilor despre importanța patrimoniului cultural pentru fiecare generație. Consiliul Județean este cofinanțator al proiectului, căruia i-a alocat suma de 40.000 lei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articole similare