Actualitate

Mai multe perdele forestiere vor fi amplasate de-a lungul drumurilor buzoiene

Mai multe perdele forestiere de protecție vor apărea de-a lungul drumurilor care tranzitează județul Buzău, măsură ce ste parte a Programului național de realizare a perdelelor forestiere pentru protecția autostrăzilor și drumurilor naționale. De înființarea acestora la Buzău este răspunzătoare Garda Forestieră Focșani, în subordinea căreia se află structurile silvice de la noi, iar această măsură este obligatorie pentru persoanele fizice și juridice ale căror suprafețe au fost cuprinse în documentațiile tehnico-economice.

Prin Ordonanța de Urgență a Guvernului 36/03.09.2022, de modificare și completare a Legii 289/2022, a fost suplimentat Programul național de realizare a perdelelor forestiere de protecție a autostrăzilor și drumurilor naționale pe raza județului Buzău cu 23,79 km și o suprafață de 71,37 ha, pe aceleași drumuri naționale, dar la care ori s-au adăugat alte tronsoane, ori s-au prevăzut pe aceleași tronsoane, dar și pe partea opusă față de cele incluse în planul anterior (dreapta sau stânga). În total, până la această dată, pe raza județului Buzău, planul cuprinde o suprafață de 227,96 ha și o lungime de 75,98 km.

Copaci plantați pentru a preveni depunerile de zăpadă

Pe raza județului Buzău sunt cuprinse perdele forestiere de protecție pe o lungime de 52,19 km și o suprafață de 156,59 ha, pentru DN 1B (Ploiești-Buzău), DN 2 (E85), DN 2B (Buzău-Brăila), DN 2C (Buzău-Slobozia) și DN 22 (Râmnicu Sărat-Brăila), stabilite pe poziții kilometrice. Acestea sunt amplasate pe terenuri agricole din extravilanul localităților, de-a lungul drumurilor, pe porțiunile afectate frecvent de depuneri masive de zăpadă.

Au fost întocmite și avizate de către Garda Forestieră Focșani și Ministerul Mediului studiile de fezabilitate și proiectele tehnice, care ulterior au fost predate către Regia Națională a Pădurilor în vederea contractării lucrărilor de expropriere și de execuție pentru mai multe drumuri, printre care DN2-E85, pe o suprafață de 22,97 ha și o lungime de 7,63 km, pe raza unităților administrativ-teritoriale (UAT) Glodeanu Sărat, Glodeanu Siliștea, Mihăilești și Movila Banului. Același drum național va beneficia de perdele forestiere pe o suprafață de 29,32 ha și o lungime de 9,66 km, pe raza UAT Zărnești, Racovițeni, Grebănu, Valea Râmnicului și Podgoria.

Pe DN 2B (Buzău-Brăila), vor fi amenajate perdele forestiere pe o suprafață de 16,57 ha și o lungime de 5,52 km, aferentă UAT Buzău, Gălbinași, Cilibia și C.A. Rosetti. A fost întocmit și avizat de către GF Focșani și Ministerul Mediului studiul de fezabilitate și urmează a fi contractată întocmirea proiectului tehnic pentru obiectivul ce privește înființarea perdelelor forestiere de protecție de-a lungul DN 2C (Buzău-Slobozia), pe o lungime de 8,76 km și o suprafață de 24,42 ha, pe raza UAT Costești, Gherăseni, Smeeni, Pogoanele și Padina. Nu au fost contractate serviciile de proiectare pentru realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, pentru realizarea perdelelor forestiere de protecție a DN 1B (Ploiești-Buzău), cu o lungime de 0,95 km și o suprafață de 2,85 ha și pentru DN 22 (Râmnicu Sărat-Brăila) pe o lungime de 16,31 km și o suprafață de 48,93 ha.

Perdelele proiectate sunt de tip impenetrabil (nu lasă vântul să treacă), cu rol de parazăpezi parțial acumulatoare de zăpadă. Alegerea speciilor de împădurit a urmărit ca acestea să fie repede crescătoare și să aibă ramificație bogată și frunziș des (salcâm, mojdrean, ulm de Turkestan, sălcioară, măceș), cu lățimi de 30 m, amplasate față de drumurile naționale la distanțe între 25 și 40 m, în funcție de configurația terenului și a construcțiilor, a canalelor și a vegetației existente.

Potrivit legii, perdelele forestiere de protecție sunt de mai multe tipuri și pot fi destinate protecției terenurilor agricole contra factorilor climatici dăunători și pentru ameliorarea condițiilor climaterice din perimetrul apărat. De asemenea, acestea mai pot fi antierozionale, de protejare a solului supus fenomenelor de eroziune, pentru protecția căilor de comunicație și de transport, în special împotriva înzăpezirilor, pentru protecția digurilor și a malurilor contra curenților, viiturilor și gheții sau pentru protecția localităților și a diverselor obiective economice și sociale.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker