Administrație

Limitatoarele de viteză din municipiu, necesare sau în exces?

 

Printre sesizările postate cel mai frecvent pe platforma Primăriei Buzău se numără cele legate de montarea limitatoarelor de viteză. Susținătorii sunt adesea părinți îngrijorați de siguranța copiilor, în zone din apropierea locuințelor sau pe străzi unde șoferii tind să calce pedala de accelerație. De obicei, sesizările sunt introduse pe ordinea de zi a ședințelor Comisiei pentru Siguranța Rutieră, iar Poliția Rutieră este cea care decide dacă montarea unor limitatoare în anumite zone este fezabilă sau nu.

Situația a stârnit și nemulțumiri printre șoferi, care spun că circulația a devenit de-a dreptul ridicolă din cauza atâtor limitatoare montate de autorități. Așa se face că nu doar șantierele actuale limitează drastic viteza de deplasare a șoferilor, ci și limitatoarele, motiv pentru care un buzoian i-a cerut primarului Constantin Toma să nu mai dea curs solicitărilor de montare a acestora și l-a informat pe edil că Buzăul va bate în curând recordul național la acest capitol și nicio stradă nu va mai fi liberă. Primarul i-a dat dreptate parțial cetățeanului nemulțumit, dar a adăugat că aceste decizii rămân, totuși, la latitudinea Comisiei Rutiere.

„Deja au devenit ridicole solicitările de montare a acestor limitatoare de viteză în Buzău. Nu mai există arteră de circulație pe care să circul cu viteza a treia. Nicăieri în țară nu am văzut atâtea limitatoare. Înțeleg montarea lor pe străzi din zone rezidențiale, dar de aici până la montarea lor pe Alexandru Marghiloman, Aleea Sporturilor, Bazalt, Colonel Buzoianu sau solicitările de montare pe Calea Eroilor, Unirii, Oltului, Stadionului, Bulevard (Bălcescu, n.red.) etc. mi se par total deplasate. Vă mulțumesc pentru bunele intenții, dar din punctul meu de vedere le puteți scoate pe toate, iar cine greșește să suporte consecințele propriilor fapte”, se arată într-o sesizare pe buzaucityreport.ro.

3 Comentarii

  1. Montarea limitatoarelor de viteza (bumpere) in Buzau a devenit o mega afacere pentru unii, de aceea s-au facut abuzuri la montarea lor.
    Exemplu: str. Razboieni, unde pe o portiune de 200 metri sunt nu mai putin de 3 limitatoare (doua dintre acestea fiind amplasate la numai 10 m unul de celalat – la intersectia cu str. Pacii !!)
    Montate pe carosabil acestea afecteaza profund suspensia autovehiculelor, creaza socuri in cladirile dimprejur, dar, ceea ce este si mai important, afecteaza si sanatatea calatorilor : trecerea peste aceste limitatoare de viteza, socurile la care acestia sunt supusi nu sunt doar o sursa de disconfort, ci au efecte nocive pentru intregul organism.
    Este o masura discriminatorie, deoarece cei care circula corect sunt si ei obligati sa suporte aceste masuri barbare, sa cheltuie suplimentar pentru a repara masinile afectate de aceste denivelari si pentru a – si rezolva problemele de sanatate aparute ulterior
    In acest ritm, maine, poimaine vom vedea limitatoare de viteza si pe bulevarde, drumuri europene si autostrazi !?!
    Indicatoare rutiere supradimensionate, semnalizate optic, iluminarea trecerilor de pietoni, camere video sau eventual semafoare cu buton sunt solutiile, nu bumpere.
    Totdeauna, indiferent de masuri, din pacate, vor mai fi accidente. Asta nu inseamna ca trebuie sa luam masuri nejustificate, absurde : este ca si cum ai spune ca trebuie sa excludem masinile deoarece se produc accidente sau secam apele pentru ca se ineaca oameni.
    Dar cine sa tina cont de cheltuieli, nervi provocati, asigurarea unei circulatii fluente ? Capetele patrate din Primarie ?

  2. Degeaba se lauda domnul Primar cu asfaltarile, circulatia in oras a devenit mai greoaie, s-au inlocuit gropile cu „trambulinele”.
    Pentru ca nu vegheaza nimeni la respectarea legii, e mai usor sa montam limitatoare, sa introducem sensuri unice (pentru ca pe C Buzoianu in zona clinicilor medicale nu se respecta indicatoarele cu oprirea interzisa) si stalpisori (pentru ca masinile sa nu mai urce pe trotuar).
    Rezolvarea normala si simpla este ca politia sa-si faca datoria!

  3. Limitatorul de viteza isi avea rostul inainte de o trecere de pietoni(din orice directie ai circula), insa asa cum se doreste „civilizarea” conducatorilor auto, va trebui sa se faca si „civilizarea” pietonilor. Singura solutie pentru amble categorii, sunt semafoarele temporizate cu buton. Limitatoarele de viteza sunt o solutie depasita. Asa cum autovehiculele nu au voie sa circule pe trotuare, tot asa si pietonii nu au voie sa circule pe drumurile publice decat in conditiile prevazute de lege.
    Cine nu le respecta….plateste.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker