Actualitate

În pandemie a crescut numărul plângerilor către Avocatul Poporului

În pandemie a crescut numărul plângerilor la Avocatului Poporului. În mare, plângerile buzoienilor de anul trecut  către această instituție  se refereau la faptul că se îngrădește accesul  copiilor la educație pentru că nu pot participa la școala online în lipsa dispozitivelor, că salariații aflați în șomaj tehnic nu mai au calitate de asigurat  din cauza greșelilor din sistemul informatic și că li s-a dat peste cap viața odată cu  decizia de carantinare  a unui întreg cartier la decizia autorităților sanitare.

Pe masa reprezentanților Avocatului Poporului au ajuns și probleme precum cele legate de imposibilitatea participării la orele online a elevilor din cauză că nu dispuneau de tehnologia necesară care să le permită acest lucru. Din raportul făcut de această instituție reies grave probleme legate de  „lipsa accesului elevilor la tablete, laptopuri, calculatoare pentru accesarea cursurilor școlare on-line în județele Prahova, Buzău și Dâmbovița; întârzieri în distribuirea tabletelor pentru elevii din județul Buzău”. Alte ­pro­bleme au avut legătură cu reglementările sanitare impuse de pandemie și anume „dificultățile întâmpinate la nivelul comunei Cislău, județul Buzău, în monito­rizarea persoanelor pentru care se impunea măsura izolării la domiciliu; plasarea în carantină a unui cartier din Mun. Buzău, pentru verificarea modului în care erau asigurate serviciile de utilitate publică în domeniile ­energetic, sănătate (existența farmaciilor și accesul la medicamentele necesare), alimentație, alimentare cu apă, comunicații, transporturi”. Nu în ultimul rând, Avoca­tul Poporului a primit sesizări și cu privire la dificultățile întâmpinate de unii salariați buzoieni aflați în șomaj tehnic care nu puteau beneficia de servicii medicale întrucât au pierdut calitatea de asigurat în Sistemul Informatic Unic Integrat – SIUI, deși angajatorii au virat sumele ­afe­rente contribuțiilor la ­asi­gurările sociale de sănătate.

Datele statistice ale instituției indică faptul că în anul 2020 a crescut semnificativ numărul apelurilor telefonice, al petițiilor și al sesizărilor din oficiu la Instituția Avocatul Poporului, chiar dacă începând cu luna martie 2020 au fost suspendate audiențele acordate cetățenilor, din motive de siguranță me­dicală, cetățenii  fiind  informați  la momentul respectiv că se pot adresa instituției și pot depune petiții prin e-mail, poștă, fax.  Chiar și în condițiile pandemice de anul trecut, buzoienii au depus la Avocatul Poporului 40 de petiții și au sunat de 134 de ori, 25 dintre ei beneficiind de audiențe. La solicitările făcute de cetățeni se adaugă și sesizările din oficiu ale  reprezentanților instituției.

„Cele mai multe nemul­țumiri ale cetățenilor au vizat încălcarea de către autoritățile publice a reglementărilor constituționale privitoare la dreptul de petiționare, dreptul la un ni­vel de trai decent (cu pre­cădere cuantumul pensiilor și modul de calcul al acestora), dreptul de proprietate privată, dreptul la muncă și protecția socială a muncii, dreptul la ocrotirea să­nătății, dreptul la învă­țătură, dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică, protecția copiilor și a tinerilor, protecția persoanelor cu handicap. Astfel, persoanele care s-au adresat Biroului teritorial Ploiești al instituției Avocatul Poporului au reclamat faptul că autoritățile admi­nistrației publice fie nu au soluționat cererile acestora, fie răspunsurile primite au fost formale sau incomplete, nefiind soluționate ­pro­blemele reclamate de cetățeni. Refuzul soluționării unor cereri sau întârzierea comunicării răspunsului a creat cetă­țenilor dificultăți în valorificarea, în termenul legal, a anumitor drepturi constituționale”, transmit reprezentanții ­Avocatului Poporului.

Totodată, au fost întreprinse demersuri scrise și către direcțiile generale de asistență socială din cele trei județe aflate în competența teritorială a Biroului, respectiv Prahova, Buzău și Dâmbovița, ca urmare a declarării stării de urgență și a măsurilor de distanțare fizică impuse, pentru protecția persoanelor vulnerabile din comunități (copii, persoane cu handicap, vârstnici, persoane aflate în autoizolare etc.).

Reamintim că Biroul Te­ri­torial Ploiești al instituției Avocatul Poporului are ­sediul în municipiul Ploiești, B-dul Republicii nr. 2-4, intrarea H, etaj I, camera 155 (Palatul Administrativ); tel./fax – 0244-593.227, iar petițiile pot fi trimise prin poștă, prin e-mail la adresa [email protected] prin fax.

Articole similare

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker